نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 16:02

۲۵۷ هزار برگ بارنامه در اردبیل صادر شده است

پارس آباد - مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۵۷ هزار و ۶۰۳ برگ بارنامه در اردبیل صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم الله وثوقی ظهر شنبه در بازدید از شرکت حمل و نقل کالای پارس آباد اظهار کرد: در ۱۰ ماهه گذشته جابجایی ۳ میلیون و۶۰۰ هزارتن کالا در استان اردبیل انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان جابجایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳ میلیون و۳۰۰ هزار تن کالا بود افزایش ۸ درصدی را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: در همین مدت ۲۵۷ هزار و ۶۰۳ برگ بارنامه در استان صادر شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۴۳ هزار برگ بارنامه صادر شده بود در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۶ درصدی را شاهد هستیم.

وثوقی عمده کالاهای جابجا شده را سیمان فله ای، کیسه ای، سیب زمینی، مصالح ساختمانی، شمش آهن، آب معدنی، هندوانه، گازوئیل و انواع بنزین اعلام و تصریح کرد: در ۱۰ ماهه گذشته فقط ۱ میلیون و ۷۲۶ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل، ۳۳۹ هزار تن کالا در شهرستان پارس آباد، ۹۲۷ هزار تن کالا در شهرستان نمین، ۱۷۱ هزار تن در شهرستان بیله سوار، ۹۱ هزار تن در شهرستان مشگین شهر، ۵۶ هزار تن در شهرستان گرمی، ۲۲۵ هزار تن در شهرستان خلخال و ۹۵ هزار تن نیز در شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین از افزایش ۲۹۰ درصدی صدور برگ بارنامه در شهرستان خلخال خبرداد و خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه گذشته ۲۱ هزار و ۳۷۵ برگ بارنامه در شهرستان خلخال صادر شده که در مقایسه با سال قبل که حدود ۵ هزار و۴۷۷ برگ بود امسال افزایش چشمگیری را شاهد هستیم.

وثوقی فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل و دو پایانه کالا را در استان اردبیل یادآور شد بیان کرد: ۱۳ هزارو ۵۵۰ ناوگان کالا در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده در حوزه کالای استان مشغول فعالیت و خدمات رسانی به مردم هستند، افزود: وضعیت حمل و نقل کالا در استان کاملا عادی و روان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 988522

مهمترین اخبار ایران و جهان: