نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 23:21

تاکید بر ساماندهی وانت‌بارها در شهر و حل معضل بدهی شهرداری قزوین

ساماندهی وانت‌بارهای عرضه‌کننده میوه و سایر محصولات در سطح شهر، نقد عملکرد روابط‌عمومی شهرداری درباره اطلاع‌رسانی و نحوه تسویه بدهی بانک شهر از موضوع‌های مهم نشست علنی شورای شهر همدان بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر قزوین شامگاه امروز با حضور علی فرمانی رئیس، سایر اعضا، نمایندگان شهردار قزوین با محوریت ساماندهی وانت‌بارهای عرضه‌کننده میوه و سایر محصولات در سطح شهر، نقد عملکرد روابط‌عمومی شهرداری درباره اطلاع‌رسانی نحوه تسویه بدهی بانک شهر و بررسی مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورا در تالار مردم شورای شهر قزوین برگزار شد.

لزوم ساماندهی وانت‌بارها در شهر قزوین

رئیس کمیسیون مالی و برنامه‌ریزی شورای شهر قزوین در این جلسه با انتقاد از وضعیت نابسامان وانت‌بارهای عرضه میوه در سطح شهر قزوین اظهار داشت: انتظار ما از شهرداری قزوین این است که یک اقدام جدی و ضرب‌الأجلی برای ساماندهی این وانت‌بارها داشته باشند، چرا که در حال حاضر این موضوع باعث نارضایتی بخش گسترده‌ای از مردم شهر قزوین شده است.

ولی چگینی اضافه کرد: حضور این وانت‌بارها ترافیک ساعات عصرگاهی و شبانگاهی در شهر قزوین را تشدید کرده و ترافیکی که این وانت‌بارها ایجاد کرده‌اند، واقعاً صدای مردم را درآورده‌اند و از شهردار می‌خواهیم که به این موضوع ورود پیدا کنند و وانت‌بارها را از سطح شهر جمع‌آوری کرده و به ترافیک سنگین در نقاط مرکزی شهر پایان دهند.

شهرداری برای ساماندهی دست‌فروشان «شب‌بازار» ایجاد کند

عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: در حال حاضر در خیابان تاریخی سپه که محوری‌ترین خیابان ما در بخش مرکزی شهر قزوین می‌شود، یک‌طرف را کلاً وانت‌بارها اشغال کرده‌اند و در کنار آنها هم دست‌فروش‌ها پیاده‌رو را تسخیر کردند و از نمایندگان شهردار می‌خواهیم که این خواسته شورا و مردم شهر قزوین را به صورت جدی به شهردار انتقال دهند.

چگینی تصریح کرد: برای ساماندهی این وانت‌بارها و دست‌فروش‌ها شهرداری باید یک «شب‌بازار» را برای آنها راه‌اندازی کند. چرا که نمی‌توانیم جلوی کاسبی این افراد را در این شرایط اقتصادی را بگیریم. با این حال هر چه‌قدر به شب عید نزدیک‌تر می‌شویم، فعالیت‌ این وانت‌بارها و دست‌فروش‌ها تشدید می‌شود و از طرفی مشکلات ترافیکی و نارضایتی مردم هم افزایش می‌یابد.

بدهی به بانک شهر موجب از دست رفتن چندهزار میلیارد تومان سرمایه مردم شد

نایب‌رئیس شورای شهر قزوین هم در این جلسه با اشاره به حل معضل بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر گفت: داستان حل این معضل داستان «معما چون حل شود، آسان شود» است و آنهایی که می‌گویند تسویه بدهی به بانک شهر کار آسانی بود، باید بدانند در سال‌های متمادی به واسطه این بدهی چقدر از ثروت مردم شهر قزوین از دست رفت. اگر بخواهیم این ثروت را به پول امروز حساب کنیم، چندهزار میلیارد تومان می‌شود.

محسن حق‌شناس افزود: کارخانه آسفالت هفت‌سنگان و بخشی از پروژه انصاری شرقی به خاطر همین بدهی از دست مدیریت شهری قزوین خارج شدند. بنابراین اعتقاد دارم که تسویه بدهی بانک شهر کار بزرگی بود و اعتقاد دارم شکرانه این کار بزرگ این است که از شهردار و افراد مؤثر در این حوزه تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: اما در کنار این موضوع گلایه‌ای از شهردار و مدیریت روابط عمومی شهرداری قزوین داریم. در جلسه قبل از مسئول روابط عمومی شهرداری خواهش کردیم که اگر قرار است کار تبلیغاتی انجام شود، این کار منسجم باشد. اما به یک‌باره بدون هماهنگی با شورای شهر یک کلیپ موشن‌گرافی از طرف روابط‌عمومی شهرداری در فضای مجازی منتشر شد.

شهرداری بدون مجوز شورای شهر از بانک شهر تسهیلات گرفته بود

حق‌شناس تصریح کرد: متأسفانه در این کلیپ اعلام شده که وام‌های شهرداری از بانک شهر بر اساس مجوزهای قانونی شورای شهر اخذ شده و از شهرداری می‌خواهم اگر این وام‌ها مجوزهای قانونی دارد، به ما ارائه دهند. اگر این وام‌ها مجوز داشت و شوراهای شهر وقت در جریان ریز هزینه‌ها و نحوه هزینه‌کرد‌ها بودند که این موضوع سال به سال در گزارش‌های حسابرسی نمی‌آمد. هر ساله در گزارش‌های حسابرسی بخشی از این وام‌ها را به عنوان علامت سؤال داشتیم.

وی اضافه کرد: بنابراین تولید و انتشار این کلیپ کم‌لطفی در حق شوراهای قبلی شهر بوده، چرا که برای اخذ این تسهیلات سنگین از بانک شهر هیچ مجوزی از شوراهای شهر قزوین در هیچ دوره‌ای گرفته نشده است.

لایحه عضویت شهرداری قزوین در ستاد تنظیم بازار به سرعت تصویب شود

همچنین در بخش دیگری از جلسه علنی امروز شورای شهر قزوین لایحه انجام ترک تشریفات در خصوص ارائه خدمات حفظ و نگهداری اماکن شهرداری با مدیریت بنیاد تعاون فراجا پس از بحث و بررسی مورد تأیید اعضای شورای شهر قزوین قرار گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قزوین هم در این جلسه با تأکید بر لزوم یکپارچه‌سازی مدیریت شهری گفت: با توجه به اینکه برخی لوایح شهرداری قزوین بدون ملاحظات و کسب نظر شورای شهر قزوین تنظیم می‌شوند که بعدها رفت‌وبرگشت زیادی به کمیسیون‌ها و صحن‌ شورا دارند، موجب تلف شدن وقت شورای شهر و شهرداری می‌شوند.

حسین صلح‌جو ادامه داد:بنابراین پیشنهاد ما این است که لوایح مهم شهرداری قزوین پیش از ارائه از سوی شهرداری در کمیسیون‌های تخصصی مورد چکش‌کاری قرار بگیرند تا با کمترین چالش به صحن شورای شهر ارائه شوند و در ضمن از ارائه لوایحی که در تناقض با نظریات اکثر اعضای شورای شهر است، جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین خواستار تصویب هر چه سریع‌تر لایحه عضویت شهرداری قزوین در ستاد تنظیم بازار استان قزوین شد و افزود: بخش مهمی از تنظیم بازار اقلام مصرفی مردم در شهر قزوین می‌تواند با اقدامات و ورود به موقع شهرداری قزوین برطرف شود که یکی از آنها ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم کالاهای اساسی است که با ورود شهرداری قزوین می‌تواند دچار یک تحول جدی شود.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 964066

مهمترین اخبار ایران و جهان: