نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 20:06

سرعت‌گیرهای غیرضرور در گرمی حذف می‌شوند

گرمی- فرماندار شهرستان گرمی گفت: سرعت‌گیرهای غیرضرور و غیراستاندارد و گاها بدون مجوز شهرستان گرمی حذف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولایی عصر یکشنبه در بازدید میدانی از وضعیت سرعت‌گیرهای شهرستان گرمی با بیان اینکه سرعت‌گیرهای غیراستاندارد بارها و بارها مورد اعتراض رانندگان و مردم بوده است، اظهار کرد: تمامی سرعت گیرهای غیر ضرور و غیر استاندارد و گاهاً بدون مجوز که در خیابان‌های شهر گرمی تعبیه شده‌اند، حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سرعت گیرها براساس مصوبه کمیته فنی حذف می‌شوند، گفت: همچنین حذف سرعت گیرهایی که برای انجام عملیات عمرانی انجام شده و بعداً با اتمام عملیات عمرانی برچیده نشده است، در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهرستان گرمی بیان کرد: هدف عمده از ایجاد سرعت گیر در یک نقطه از خیابان کاهش بروز حوادث احتمال در آن محل است ولی عدم نصب درست و غیر استاندارد و عدم رعایت شاخصه‌های آن همچون ارتفاع، ابعاد و فقدان رنگ آمیزی آن، علاوه براینکه از رخ دادن تصادف جلوگیری نمی‌کند بلکه خود یکی از عوامل تصادف نیز به شمار می‌رود و سبب استهلاک خودروها و هزینه‌های خودرو برای رانندگان نیز می‌شود.

مولایی تصریح کرد: بنابه تصمیم نهایی، تمامی مصوبات مبنی بر ایجاد سرعت گیر جدید در نقاط مختلف سطح شهر ابطال و نشست‌ها و بازدیدهای میدانی کمیته فنی ترافیک به صورت مداوم برای شناسایی سرعت گیرهای غیرضرور و غیراستاندارد و بدون مجوز تا برچیده شدن آنها ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 963866

مهمترین اخبار ایران و جهان: