نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 09:40

اعلام زمان‌ سه مرحله ثبت‌نام کاروان ایران برای بازی‌های آسیای

مسئولان کاروان ورزش ایران در فاصله ۱۰ ماه مانده تا بازی‌های آسیایی باید سه مرحله ثبت‌نام را برای معرفی رشته و ورزشکاران اعزامی به این بازی‌ها به سرانجام برساند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از اعمال تغییرات در چارت مدیریتی کمیته ملی المپیک، اقدامات لازم برای حضور در بازی های آسیایی در حالی ادامه پیدا کرد که ثبت نام اولیه انجام شده که در دوره قبلی مدیریت این کمیته صورت گرفت، ملاک و مبنای کار بود.

بر همین اساس نشست های تخصصی با فدراسیون های کاندید اعزام به بازی های آسیایی آغاز شد تا بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در آنها، رشته ها و شرایط آنها - از حیث ترکیب و تعداد ورزشکار اعزامی- برای اعمال در مراحل باقی مانده ثبت نامِ اعزام به هانگژو و حضور در بازی های آسیایی نهایی شود.

نوزدهمین دوره بازی های آسیایی اول تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود. در فاصله ۱۰ ماهه تا این بازی ها باید سه مرحله ثبت نام برای کاروان اعزامی کشورها و از جمله ایران انجام شود. طبق برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی برگزارکنندگان بازی ها، بهمن ماه مرحله دوم ثبت نام معرفی رشته ها و تعیین حداکثر نفرات اعزامی در هر یک از آنها انجام خواهد شد. مسئولان کمیته ملی المپیک 11 بهمن ماه باید این مهم را به سرانجام برسانند.

خردادماه سال آینده هم زمان معرفی ورزشکاران اعزامی است که در قالب مرحله سوم ثبت نام انجام می شود. مردادماه هم باید ثبت نام نهایی کاروان ایران انجام شود.

قرار است کاروان ورزش ایران با سرپرستی مناف هاشمی در بازی های آسیایی شرکت کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 946922

مهمترین اخبار ایران و جهان: