نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 10:06

آخرین سامانه بارشی تابستان در راه مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: انتظار داریم از امشب با شکل‌گیری جریانات شمالی شاهد افزایش ابر و در غرب استان احتمال بارش پراکنده باشیم‌.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت هوای استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: امروز جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم است و انتظار داریم از امشب با شکل‌گیری جریانات شمالی شاهد افزایش ابر و در غرب استان احتمال بارش پراکنده باشیم‌.

وی افزود: فردا به‌تدریج آسمان مازندران نیمه‌ابری تا ابری است از سمت غرب استان شاهد بارش‌های پراکنده هستیم که با تقویت سامانه بارشی بارندگی در سطح استان گسترش پیدا می‌کند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه  دمای هوا هم به‌تدریج کاهش می‌یابد، اضافه کرد: در ارتفاعات هم کاهش دید داریم که در مناطق غربی استان شرایط برای بارش‌ها مهیاتر است.

اسدی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای هوا مربوط به گلوگاه با ۲۹ و کمینه دمای هوا مربوط به بلده و کجور با ۸درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی با اعلام اینکه روز چهارشنبه این سامانه بارشی از استان خارج می‌شود، اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، روزهای پایانی هفته شاهد جو پایداری در استان مازندران هستیم.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501266

مهمترین اخبار ایران و جهان: