نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 20:54

سمنان پائین ترین نرخ فرزندآوری را دارد

سمنان- وزیر کشور با بیان اینکه سمنان پائین‌ترین نرخ فرزندآوری را دارد، گفت: بحث پیری یکی از نقاط ضعف استان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی شامگاه پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی در سمنان، ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و نقاط قوت و همچنین نقاط ضعف استان سمنان بیان کرد: در کنار تمام مزیت‌های اقتصادی و قرار گیری در چهار راه طلایی شمال شرق، سمنان دارای نقاط ضعفی نیز است.‬

وی با بیان اینکه نرخ فرزند آوری در استان سمنان در پایین‌ترین مقدار قرار دارد، تاکید کرد: در مقابل نرخ سالمندی در استان سمنان نیز ۱۰ درصد برآورد شده که نرخ بسیار بالایی است.

عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه سمنان دارای بیشترین نرخ سالمندی است، تاکید کرد: بحث پیری جمعیت یک ضعف استان سمنان است.

وحیدی با بیان اینکه استانداری و مسئولان وظایف خود را انجام خواهند داد، اما نیاز به یک عزم همگانی همراه با فکر و چاره جویی دارد، تاکید کرد: در بحث فرزند آوری نباید موضوع را به کسب درآمدها متصل کرد

وی افزود: در استان سمنان وضع نسبی درآمدی مردم خوب است و ضریب جینی پایینی را در اکثر شهرستان‌ها شاهدیم، وضع عدالت در استان وضع خوبی است.

وزیر کشور همچنین کم آبی را دیگر معضل بزرگ برای استان سمنان دانست و تاکید کرد: بحث آب و تنش آبی دیگر مشکل استان است، با مدیریت صورت گرفته از تنش آبی عبور کردیم اما به عنوان یک‌مساله جدی در دستور کار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479322