نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 08:36

مشابه‌سازی کیش در آشوراده مطرح نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان با اشاره به تحصیل همه مجوزهای لازم برای اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده، گفت: مشابه‌سازی کیش درجزیره آشوراده مطرح نیست.

محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: در خصوص پروژه آشوراده، مشابه‌سازی کیش در این جزیره مد نظر مدیران استان و سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: جزیره آشوراده در پناهگاه حیات وحش و ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله واقع شده و اجرای پروژه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی مستلزم رعایت چهارچوب‌های خاص و استانداردهای دقیق است؛ پروژه گردشگری آشوراده را نمی‌توان با مبحث کیش مقایسه کرد.

وی ادامه داد: پروژه آشوراده دارای دو بخش طبیعت‌گردی و گردشگری است که بخش گردشگری آن در پهنه‌ای ۱۳۸ هکتاری در مجاورت پناهگاه حیات وحش میانکاله در حریم شهر بندرترکمن پیش‌بینی شده است.

کنعانی بیان کرد: تمام بارگذای‌های سنگین مانند بازارچه و هتل در سواحل بندرترکمن انجام خواهد شد و گردشگران پس از طی مسافت ۲.۵ کیلومتری تا جزیره آشوراده از مواهب طبیعی تنها جزیره قابل سکونت در دریای خزر بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: فرایند طبیعت‌‌گردی در داخل جزیره آشوراده در محدوده‌ای به مساحت ۲۲ هکتار انجام می‌شود و با توافق مدیران استان گلستان با شورای عالی شهرسازی و معماری اقامت شبانه از عرصه یاد شده به داخل بافت روستای قدیم آشوراده منتقل شده است.

وی عنوان کرد: مانایی فرصت اقامت شبانه برای گردشگران در پروژه طبیعت‌گردی آشوراده نقش بسزایی در ارتقای وضع اقتصادی و معیشت جوامع محلی ساکن در محدوده پناهگاه حیات وحش میانکاله در روستای قدیمی آشوراده خواهد داشت.

پایان پیام/۸۳۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480722

مهمترین اخبار ایران و جهان: