نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 14:03

انتصابات خلاف قانون در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس شورای اسلامی، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور استخدام‌های فامیلی و انتصابات خلاف قانون انجام شده است.

احسان ارکانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده هیئت بازرسی مجلس براساس گزارشاتی که از مردم، پرسنل، نیروهای طرحی و شرکتی، اعضای هیئت علمی، پرستاران و بیماران گرفته شد، ضعف عملکرد و نابسامانی در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور کاملا مشهود بود.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه افزود: گزارشات هیئت بازرسی مجلس در خصوص تخلفات انجام شده در حال نهایی شدن است تا به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شود و به طور حتم وضعیت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور رو به اصلاح خواهد رفت.

وی اضافه کرد: رانت‌ها و اتفاقات ناپسندی که در حوزه استخدام‌های فامیلی، رفاقتی و انتصابات خلاف قانون در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اتفاق افتاده است بعد از رسیدگی هیئت بازرسی برطرف خواهد شد.

ارکانی با ذکر این مطلب که من رأی‌‌ام را از مردم گرفتم از این رو هر جا صدای اعتراض مردم نسبت به یک معضلی بلند شود وظیفه‌ام پیگیری و حل آن مشکل است، تاکید کرد: رئیس علوم پزشکی نیشابور با وجود اذعان به انتصابات فامیلی، توجیه و دلیل می‌آورد در حالیکه خلاف قانون و مقررات بودن بسیاری از اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، کاملا بدیهی و مشخص است.

لازم به ذکر است یک هیات اعزامی از مجلس شورای اسلامی برای تحقیق و بررسی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریورماه در نیشابور حضور داشتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532722

مهمترین اخبار ایران و جهان: