نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 16:58

ادامه واردات گندم خارجی تا آخر سال

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه گندم خارجی از سطح کیفی مطلوب‌تری برخودار است، گفت: با توجه به ارتقای کیفیت آردهای تولیدی و متعاقباً ارائه نان مطلوب‌تر به همشهریان واردات گندم خارجی تا آخر سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ولی‌الله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود گندم خارجی به استان اظهار داشت: ۲هزار و ۸۵۳ تن گندم خارجی در قالب ۵۲ محموله از طریق حمل و نقل ریلی در مراکز ذخیره سازی ملکی نگهداری و مصرف می‌شود.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه واردات گندم خارجی با هدف اختلاط با گندم داخلی انجام می‌شود، گفت: در بعضی از ماه‌های سال حدود ۱۰ درصد گندم خارجی و ۹۰ درصد گندم داخلی به کارخانجات آردسازی تخصیص داده می‌شود و با نظارت واحد کنترل کیفی، آرد با کیفیت به واحدهای خبازی سطح استان ارائه دهند.
 
وی با اشاره به اینکه گندم خارجی از سطح کیفی مطلوب‌تری برخودار است، اظهار داشت: با توجه به ارتقای کیفیت آردهای تولیدی و متعاقباً ارائه نان مطلوب‌تر به همشهریان واردات گندم خارجی تا آخر سال ادامه خواهد داشت.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532966

مهمترین اخبار ایران و جهان: