نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 13:47

رویداد استپ فناوری در اصفهان برگزار می شود

اصفهان - مسئول دبیرخانه جایزه علمی و فن‌آوری مصطفی (ص) از برگزاری رویداد استپ فناوری به‌عنوان بخشی از برنامه‌های پنجمین دوره جایزه علم و فن و آوری مصطفی در اصفهان خبر داد.

حسین ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جایزه مصطفی باهدف تشویق و توسعه دانش و فناوری نانو و پرده برداشتن از امکانات این دانش جوان هر دو سال یک‌بار با حضور دانشمندان جهان اسلام برگزار می‌شود.

وی افزود: استپ فناوری، رویدادی است که به ارتباط دانشمندان و شرکت‌هایی مختلف ارتباط دارد و در روز دوشنبه دهم مهرماه سال جاری در محل هتل عباسی با موضوعات محوری در این برنامه برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه جایزه علمی و فن‌آوری مصطفی (ص) خاطرنشان کرد: در این رویداد در کمیسیون‌های مختلف دانشمندان و شرکت‌های حوزه سلامت تقسیم‌بندی شده و شرکت‌های شاخص نیازهای خود را اعلام می‌کنند.

وی افزود: تفاوت استپ علمی با استپ فناوری در این است که استپ علمی مربوط به ارتباط دانشمندان با دانشجویان و استپ فناوری به ارتباط دانشمندان با شرکت‌های فناور اختصاص دارد.

ربانی تصریح کرد: در استپ فناوری، این فرصت ایجاد می‌شود تا نیازها و توانمندی‌های اعلام‌شده از سوی شرکت‌ها و دانشمندان بررسی شود و همکاری‌های مشترکی در این راستا تعریف شود.

به گزارش مهر، جایزه مصطفی باهدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری در جهان و بعد از مطالعه علمی ۳۰۰ جایزه جهانی و بررسی استانداردهای این جوایز از اوایل دهه ۹۰ شروع به کارکرد و به دلیل اهمیت دانش در سخنان پیامبر خاتم، مزین به نام پیامبر اکرم (ص) شده است. این جایزه تاکنون چهار دوره در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزارشده است. همچنین این جایزه هرسال در سه حوزه تخصصی علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو و یک حوزه عمومی؛ یعنی «علوم پایه و مهندسی» اعطا می‌شود.

دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان که تابعیت هر یک از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی را داشته باشند، مخاطب جایزه بین‌المللی علم و فن‌آوری مصطفی هستند، که می‌توانند برای شرکت در هرکدام از چهار حوزه جایزه نامزد شوند. اما شرط شرکت در حوزه «علوم پایه و مهندسی» فقط مسلمان بودن است و شهروندان همه کشورهای جهان برای دریافت جایزه در این حوزه می‌توانند معرفی شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494522

مهمترین اخبار ایران و جهان: