نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 16:55

باقری: از ابتکارات اروپا برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کنیم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه اتحادیه اروپا با اشاره به عزم و اراده ایران برای تعامل دوجانبه، گفت: ایران از هرگونه ابتکار طرف اروپایی برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «لوئیجی دی مایو» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در منطقه خلیج فارس که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده، صبح امروز (یکشنبه) ۱۹ شهریورماه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این دیدار با تأکید بر زمینه‌های گسترده همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا تصریح کرد: تنوع راهبردی در سیاست خارجی دولت سیزدهم نشاط، چالاکی و بالندگی متمایزی به تحرکات دیپلماتیک ایران داده و از این‌رو ظرفیت‌های ایجابی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فرصت‌های بی‌بدیلی را پیش روی بازیگران در سطح منطقه و جهان برای گفت‌وگو، تعامل و همکاری قرار داده است.

 

باقری با اشاره به نقش اتحادیه اروپا در بسیج و تجمیع ظرفیت‌های مجموعه اروپایی اظهار داشت: ایران در عمل نشان داده که عزم، اراده و توانایی لازم را برای تعامل دوجانبه داشته و لذا از هرگونه ابتکار طرف اروپایی برای گشایش دریچه‌های جدید تعامل و همکاری استقبال می‌کند.

لوئیجی دی مایو نماینده ویژه اتحادیه اروپا  نیز در این دیدار با تأکید بر نقش مهم و اثربخش جمهوری اسلامی ایران در  معادلات منطقه‌ای و جهانی و برشمردن ابعاد وظایف و ماموریت خود به عنوان نماینده ویژه اتحادیه اروپا، حمایت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی از باز بودن مسیر گفت‌وگو و تعامل با جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493322

مهمترین اخبار ایران و جهان: