نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 09:16

ارائه بیش از ۳۲۸ هزار خدمت پیش بیمارستانی به زائران در ایام اربعین

رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در مدت برگزاری همایش بزرگ اربعین، ۳۲۸ هزار و ۶۰۲ مورد خدمت پیش بیمارستانی به ارائه شده است‌.

صید نور علیمرادی رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانسپیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، صبح دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی در استان ایلام این مرکز به طور مستمر در کنار زائران حسینی و به این عزیزان خدمات رسانی کرد.

وی افزود: در این رابطه تعداد ۵ هزار و ۲۲۲ آمبولانس و اتولانس به محل هایی که حادثه اتفاق افتاده بود اعزام شدند.
 
رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی استان ایلام به عمده اقدامات انجام شده این مرکز در اربعین سال جاری پرداخت و ادامه داد: تعداد ۲۱ مورد فراخوان بالگرد، تعداد ۲ سورتی پرواز با اعزام ۶۹ مصدوم به مراکز درمانی از مهم‌ترین و حیاتی ترین اقدامات اورژانس در اربعین اخیر بود. 

علیمرادی خاطر نشان کرد: تعداد کل مراجعات حضوری به مراکز اورژانس پیش بیمارستانی ۳۱۷ هزار و ۴٠۹ مورد بود. 

این مقام مسئول گفت: همچنین تعداد مصدومان ترافیکی یک هزار و ۷۱ مورد و مصدومان غیرترافیکی و بیماری ها ۳۲۷ هزار و ۵۳۱ مورد ثبت شده است. 

وی به کل خدمات پیش بیمارستانی اشاره کرد و گفت: درمدت یاد شده (برگزاری همایش اربعین حسینی) تعداد ۳۲۸ هزار و ۶٠۲ مورد خدمت پیش بیمارستانی ارائه شده است که از این میزان اعزام به مراکز درمانی ۵ هزار و ۱۷۱ مورد، درمان در محل ۳۲۲ هزار و ۹۴۱ مورد، مددجو تحویلی از مرز ۳۹۳، مددجویان گرمازدگی ۴۸هزار و ۳۳۱ و تعداد اعزام داخل استان ۵۵۴
مورد بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مرز بین المللی مهران در اربعین سال جاری پذیرای خیل عظیم عاشقان حسینی بود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494022

مهمترین اخبار ایران و جهان: