نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 21:59

مشارکت ۱۸ درصدی بانوان قزوینی در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: قریب به ۱۸ درصد ثبت نام کنندگان استان قزوین در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس بانوان هستند و بیش از ۷۰ درصد بین ۳۰ تا ۵۰ سال می باشند که از این تعداد ۷۲ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱۴ درصد دکتری هستند و با این‌ حجم ثبت نام رتبه ۶ کشور را به دست آورده ایم.

گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس کاظمی در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با استاندار قزوین که عصر امروز در سالن باغستان قزوین برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت خانه مطبوعات قزوین اظهار کرد: به دنبال مکاتبات صورت گرفته، اعلام شد وزارت ارشاد انتخابات خانه مطبوعات را به صورت متمرکز ملی برگزار خواهد کرد و این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

وی از نام نویسی ۷۲۶ نفر در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم خبر داد و گفت: این میزان پیش ثبت نام در مرحله اولیه نوید انتخاباتی پرشور را می‌دهد و چهره‌های برجسته هر گرایشی در انتخابات حضور دارند که به مشارکت قابل قبول منجر خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: قریب به ۱۸ درصد ثبت نام کنندگان در مرحله پیش ثبت نام بانوان هستند و بیش از ۷۰ درصد بین ۳۰ تا ۵۰ سال می باشند که از این تعداد ۷۲ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱۴ درصد دکتری هستند و با این‌ حجم ثبت نام رتبه ۶ کشور را به دست آورده ایم.

این مسوول ادامه داد: برای پرشور کردن فضای انتخاباتی در استان، نشست های متعدد سیاسی با سلایق مختلف برنامه ریزی شده است که به صورت تجمیعی ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم مشارکت را بالا ببریم.

کاظمی عنوان کرد: دولت سیزدهم به شنیدن اعتراض و مشکلات مردم اعتقاد دارد اما آنچه سال گذشته رخ داد اغتشاش و هدف آن ملتهب کردن فضای کشور بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: سال گذشته با همدلی و برنامه ریزی شورای تامین، جزو استان های امن و با کمترین مشکل بودیمدچراکه در موضوع امنیت جامعه با احدالناسی تعارف نداریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465322

مهمترین اخبار ایران و جهان: