نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 12:25

طرح بین المللی نسل نادر در بوشهر اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: طرح بین المللی « نسل نادر » فرمانده نبرد مستقیم رزمندگان بوشهری با نیروهایی امریکایی در خلیج فارس توسط این اداره کل اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وحید حیدری روز چهارشنبه در نشست تبیین طرح نسل نادر اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان طرح بین المللی " نسل نادر" را به جامعه با هدف آشنایی با زندگی شهید نادر مهدوی، معرفی شخصیت شهدای خلیج فارس در عرصه ملی و بین‌المللی و مطرح شدن حماسه این شهید برجسته را اجرا می‌کنند.

وی افزود: این طرح در عرصه بین‌المللی و در تمام رشته‌های فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شده و در گام نخست در حوزه نمایشنامه و به شکل استانی اجرا خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه جامعه هدف این طرح عموم مردم هستند،یادآورشد: باتوجه به برنامه‌ریزی جامع " نسل نادر" در قالب‌ها و بخش‌های مختلف، شروع این طرح از مدارس و رده سنی نوجوانان در مدارس متوسطه اول و دوم است.

وی به ۱۶ مهر سالروز شهادت نادر مهدوی اشاره کرد و گفت: همزمان با این مناسبت نمایشنامه حماسه شهید نادر مهدوی تهیه و در مدارس بین دانش‌آموزان جهت اجرای دانش آموزی ارایه خواهد شد.

حیدری بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در محل شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در خلیج فارس از دیگر برنامه‌های این طرح است .

وی تصریح کرد: در کنار معرفی مفاهیم برجسته شهید از جمله شجاعت و ولایت‌پذیری ، جامعه با ویژگی‌های بارز دیگر شهیدان همرزم ایشان نیز آشنا می‌شوند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: چهار نشست در رده مدیران فرهنگی استان در ارتباط با اجرای طرح برگزار شده که امیدوارم با همکاری و تاکید همه دستگاه‌های فرهنگی بتوانیم گامی موثر در راستای حوزه ایثار و شهادت برداریم.

شهید نادر مهدوی ( حسین بسریا) در چهاردهم خرداد ۱۳۴۲ در خانوده‎ای مستضعف امّا متدیّن و پرهـیزکار در روستای نوکار از توابع دهستان بحیری شهرستان دشتی استان بوشهر دیده به جهان گشود.

۱۶ مهر ۱۳۶۶، نادر مهدوی با فرماندهی ۹ نفر از دریادلان نیروی دریایی سپاه در نزدیکی جزیره فارسی به طور مستقیم با نیروهای آمریکایی که به آب‌های سرزمینی کشورمان تجاوز کرده بودند، جنگیدند که هفت نفر از آنان به نام های نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی ها به فیض شهادت نائل آمدند.‌

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517266

مهمترین اخبار ایران و جهان: