نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 11:36

طبخ روزانه ۶هزار پرس غذا در ضیافت خانه هلال بن علی(ع)آران و بیدگل

کاشان - مدیر آستان حضرت هلال بن علی (ع) آران و بیدگل گفت: روزانه بیش از شش هزار غذای گرم در ضیافت خانه این آستان در مرز مهران طبخ و توزیع می‌شود.

سیدجواد تکیه در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: آستان مقدس هلال بن علی (ع) شهرستان آران و بیدگل به منظور پذیرایی از زوار حسینی در مرز مهران ضیافت خانه تأسیس کرده است.

وی با اشاره به اینکه این ضیافت خانه از شنبه چهارم شهریور مشغول خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع) است، ابراز داشت: خدمات این ضیافت خانه به مدت ۱۵ روز به زوار امام حسین (ع) ادامه خواهد داشت.

مدیر آستان حضرت هلال بن علی (ع) آران و بیدگل با اشاره به اینکه در این ضیافت خانه روزانه شش هزار پرس غذا طبخ و توزیع می‌شود، تصریح کرد: این ضیافت خانه هم از زائران خروجی از مرز مهران و هم از زائران ورودی پذیرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر طبخ غذا خدمات فرهنگی هم در این ضیافت خانه ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌های مربوط به این ضیافت خانه توسط مردم و خیرین تأمین می‌شود.

تکیه ادامه داد: موکب حضرت هلال بن علی (ع) نیز هر سال در عمود ۱۱۲۴ مسیر نجف کربلا به زوار حسینی انواع خدمات از جمله پذیرایی، اسکان، خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین برنامه‌های فرهنگی را ارائه می‌کند.

وی گفت: استان اصفهان یکی از استان‌های معین ایلام در ایام اربعین جهت خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) است و آستان مقدس هلال بن علی (ع) نیز نماینده بقاع متبرکه این استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476666

مهمترین اخبار ایران و جهان: