نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 00:29

ارائه خدمات بیمه سلامت به ۵۰ هزار زوج نابارور در کشور

خرم‌آباد - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از نشان‌دار شدن و ارائه خدمات به ۵۰ هزار زوج نابارور در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی ناصحی در بازدید از مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی شهرستان خرم‌آباد، اظهار داشت: در راستای قانون جمعیت و خانواده بیمه سلامت خدمات خوبی را برای زوج‌های نابارور در نظر گرفته که در این راستا ۵۰ هزار زوج نابارور در کشور تحت پوشش قرار گرفته و این آمار روزبه‌روز در حال افزایش است.

وی افزود: با خدمات پوششی ۹۰ درصد عمومی غیردولتی در بخش‌های غیردولتی توانسته‌ایم کمک‌های خوبی به زوج‌های نابارور داشته باشیم تا بخشی از هزینه‌ها جبران شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، بیان کرد: سهم خودپرداخت در بخش خصوصی نسبت به دولتی بیشتر و طبعاً پرداخت از جیب مردم هم بیشتر خواهد بود.

ناصحی، تأکید کرد: مراکز دانشگاهی می‌توانند پرداخت از جیب مردم را کاهش دهند که مراکز علمی محققین و دانشمندان خوبی دارد و در این زمینه تجربه بالایی در مراکز دانشگاهی وجود دارد و میانگین موفقیت آنها بین ۳۰ تا ۳۵ در کشور است.

وی عنوان کرد: توسعه مراکز ناباروری در کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در دستور کار است که مراکز سطح ۲ و ۳ در حال گسترش است که در کنار آن خدمات پوشش بیمه‌ای در حال افزایش است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476122

مهمترین اخبار ایران و جهان: