نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 08:39

جولان دروغ‌پردازی توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب

چندی است برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب با دروغ‌پراکنی به دنبال تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن نظم جامعه هستند و اخیرا شیراز را خاستگاه رسیدن به خواسته‌هایشان برگزیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جمعه گذشته حجت‌الاسلام رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز از عملکرد دولت تقدیر کرد و از ایجاد یک میلیون شغل سخن گفت، اندکی پس از خطبه‌ها سایت خبری انتخاب به دروغ از زبان امام جمعه موقت شیراز خبری را نقل کرد که دولت سیزدهم ۲۰ میلیون شغل ایجاد کرده است! و به این طریق با جابجایی یک میلیون و ۲۰ میلیون سعی کرد افکار عمومی را گمراه کند.

این رسانه اصلاح‌طلب جای یک میلیون را با ۲۰ میلیون عوض و این خبر را در شبکه‌های مجازی منتشر کرد تا زمینه‌ساز یک دروغ‌پردازی بزرگ شود. دروغ عجیب و غریبی که به سرعت و صراحتا از سوی امام جمعه موقت شیراز تکذیب شد و از انجا که صدا و تصویر ضبط شده از خطبه کامل نیز موجود بود، این دروغ را بیشتر عیان کرد. تکذیب دروغی دیگر همچنین رسانه دیگری نیز اخیرا در خبری اعلام کرد که از مراجعه ۳۰۰ نفر به یک زایشگاه در شیراز ۲۹۰ نفر از آنها از اتباع خارجی و افغان بوده‌اند‌.

خبری که اساسا کذب است و توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم رد شد؛ چراکه این رسانه پاییز سال گذشته هم این موضوع را مطرح کرده بود و این روزها دوباره سعی در ترویج آن دارد. پیش از آن نیز این رسانه‌ها تحریف خودکشی یک خانم ۴۰ ساله به دلیل درگیری‌های شخصی و ارتباط دادن آن به موضوع حجاب را دستمایه یک دروغ‌پراکنی بزرگ دیگر قرار دادند که خوشبختانه موفق نشدند.

یا ماجرایی که در باغ‌موزه نارنجستان قوام رخ داد و یک خانواده به یک بانوی آمر به معروف هتک حرمت کردند هم توسط برخی رسانه‌ها با مطرح کردن این موضوع که ابتدا آمر به معروف به شخص بی حجاب توهین کرده و او را کتک زده است، داشت به سمت بیراهه هدایت می‌شد تا یک دروغ بزرگ دیگر اذهان را به سمت و سوی دیگری سوق دهد.

اینها چند نمونه از اتفاقات و دروغ‌پردازی‌های هدف‌داری است که اخیرا شیراز را خاستگاه آن قرار داده‌اند تا با دروغ جلوه دادن برخی خبرها اذهان بی اطلاع را به سمت و سوی مد نظر خود پیش ببرند، اتفاقاتی که با آگاهی مردم فرصت نمود بیشتر پیدا نکرده و تا کنون ناکام‌مانده‌اند.

 

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485766

مهمترین اخبار ایران و جهان: