نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 21:24

زاخارووا: غرب مشارکت فزاینده‌ای در جنگ اوکراین دارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای غربی با تجهیز تسلیحاتی مداوم اوکراین در درگیری‌ها مشارکت فعال دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به تاثیر منفی کمک‌های نظامی غرب به اوکراین هشدار داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که برنامه کشورهای اروپایی برای ارسال جنگنده اف- ۱۶ و بالگردهای «میگ -۲۴ بی» به کی‌یف از مشارکت فزاینده آنها در درگیری اوکراین حکایت دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد که ارتش جمهوری چک قصد دارد بالگردهای روسی «میگ -۲۴ بی» را پس از دریافت بالگردهای جنگی ساخت آمریکا به اوکراین ارسال کند.

زاخارووا ادامه داد که هفته گذشته، پس از سفر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به کشورهای اروپایی اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه هلند، دانمارک، نروژ و سوئد قصد دارند جنگنده های اف- ۱۶ را در اختیار کی یف قرار دهند.

دیپلمات ارشد روس تاکید کرد که همه این اقدامات حاکی از نگرش خصمانه غربی ها نسبت به روسیه و مشارکت فزاینده آنها در نبرد اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که کی‌یف به منظور منحرف کردن توجه حامیان غربی خود از مشکلاتی که در خط مقدم با آن‌ها روبه‌رو است، به حملات به تأسیسات غیرنظامی در روسیه ادامه می‌دهد، حملاتی که به طور گسترده از سوی رسانه های اوکراینی و خارجی پوشش داده می شوند.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داده بود که این کشور به حملات ارتش اوکراین به مسکو پاسخ خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470266

مهمترین اخبار ایران و جهان: