نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 18:05

رزمایش جنگنده‌های نیروی هوایی جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش نیروی هوایی این کشور و انجام مانورهای دشوار و حمله به اهداف دشمن فرضی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه از برگزاری رزمایش نیروی هوایی این کشور بر اساس برنامه از قبل طرح ریزی شده خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آذرتاج» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، در این رزمایش جنگنده‌ها برنامه برخاستن، فرود، مانورهای پیچیده در ارتفاعات پایین و متوسط، شناسایی هوایی و تعیین مختصات اهداف دشمن فرضی روی زمین را انجام دادند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به دلایل امنیتی چندان به نحوه برگزاری این رزمایش و نوع و ترکیب جنگنده‌های حاضر در آن اشاره‌ای نکرده است.

چندی قبل نیز خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان تمرین پرواز در شب را انجام دادند.  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این زمینه اعلام کرد که خدمه نیروی هوایی این کشور با انجام پروازهای شبانه از پایگاه‌ها، وظایف مختلفی از جمله ارزیابی اهداف دشمن فرضی و موارد دیگر را انجام دادند.

این کشور حدود ۱۴۰ جنگنده و بالگرد رزمی در اختیار دارد. جمهوری آذربایجان  ۶۴ فروند هواپیمای حمل و نقل نظامی نیز در خدمت دارد. نوع جنگنده‌های این کشور غالبا «میگ-۲۹» است.

وزارت دفاع آذربایجان چندی قبل از سقوط یک فروند جنگنده میگ-۲۹ در دریای خزر خبر داد. این جنگنده در حال انجام پرواز تمرینی بود که دچار نقص فنی شد و در دریای خزر سقوط کرد.

یک رسانه آمریکایی اخیرا نوشت که جمهوری آذربایجان ممکن است نیروی هوایی خود را در آینده با خریدهای مقرون به صرفه از کشورهای ترکیه و گرجستان گسترش دهد.

به نوشته وبگاه «فوربس» ترکیه و جمهوری آذربایجان در سال‌های اخیر روابط نظامی خود را به طور چشمگیری افزایش داده‌اند.به نوشته این وبگاه، باکو ممکن است به دنبال هواپیماهای بیشتری برای نیروی هوایی کوچک خود باشد که در حال حاضر شامل ۱۲ فروند هواپیمای جنگنده «میگ-۲۹ فالکروم» ساخت روسیه و دوجین هواپیمای تهاجمی «سوخو-۲۵» است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470122

مهمترین اخبار ایران و جهان: