نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 00:49

کشف بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

بیرجند_ مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در پنج ماهه امسال به میزان یک میلیون و ۵۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف که به انبار شرکت پخش تحویل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عابدانی شنبه در نشست خبری به منظور تشریح برنامه های هفته دولت اظهارداشت: طرح اتصال مخازن نفتی بیرجند به انبار استراتژیکی نفت رفسنجان از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در استان است.

وی تصریح کرد: این پروژه با اعتبار ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اجرایی می شود.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این پروژه در حال حاضر در مرحله پیمان سپاری است، گفت: با اجرایی شدن این طرح از مشکلات، مخاطرات و هزینه ها نفت کش های جاده پیما در استان کاسته می شود.

عابدانی از افزایش ۸۵ درصدی نفت کش های جاده پیما در استان خبر داد و بیان داشت: طی دو سال دولت سیزدهم ۴۶۵ میلیون تن کیلومتر توسط نفت کش های جاده پیما به استان انتقال یافته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی ذخیره سازی فرآورده در استان افزود: میزان توزیع فرآورده نفتی استان سال ۱۴۰۰، ۹۷۲ میلیون لیتر و سال گذشته نیز یک میلیون و ۷۰ هزار لیتر در استان بوده است.

عابدانی اضافه کرد: میزان کشفیات فراورده های نفتی در استان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۸۰ هزار لیتر، در سال ۱۴۰۱ به میزان ۳ میلیون و ۴۸۱ هزهر لیتر و در پنج ماهه امسال به میزان یک میلیون و ۵۸۰ هزار لیتر بوده که به انبار شرکت پخش تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از قوانینی که وجود دارد مباحث محیط زیستی شامل کاهش، هدایت انتقال و بازیافت بخارات بنزینی است، بیان داشت: در این زمینه شاهد رشد ۲۰۰ درصدی در جایگاه‌های مجهز در استان در طی دو سال گذشته بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در خصوص ذخیره سازی و امنیت اطلاعات در ستاد منطقه‌ای ظرفیت دیتاها در استان افزایش یافته است.

عابدانی اضافه کرد: میزان ۳۰ درصد از مصرف بنزین استان از طریق کارت آزاد توزیع می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های این شرکت به مناسبت هفته دولت در استان گفت: در طول هفته دولت دو جایگاه در بیرجند و فردوس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان افتتاح و همچنین دو پروژه جایگاه سوخت در استان در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از افزایش ۳ درصدی مصرف گاز در استان خبر داد و تصریح کرد: براساس نظارت بر فرآورده قاچاق و خارج از شبکه سال ۱۴۰۰ در مرزهای استان ۲ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال بود که سال گذشته فروش در مرز به دو برابر افزایش یافت.

عابدانی به عملکرد شرکت در حوزه بازرسی های از جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی اشاره داشت و گفت: شناسایی تخلفات کارت هوشمند سوخت سال گذشته در استان به ۷ درصد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۲۰ جایگاه عرضه سوخت در استان به دوربین پلاک خوان مجهز شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470422

مهمترین اخبار ایران و جهان: