نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 06:04

مدارس نیمه تمام با استفاده از ظرفیت مولدسازی تکمیل می‌شوند

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مولدسازی یک فرصت و ظرفیت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: به دنبال این هستیم تا با استفاده از مولدسازی، مدارس نیمه تمام را با اولویت مدارس خیرساز تکمیل کنیم، علاوه بر این ساخت مدارس در مناطق پر تراکم را نیز از محل مولدسازی در دستور کار قرار داریم.

حمیدرضا خان‌محمدی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه سفر به لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه مولد سازی یک فرصت و ظرفیت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که با استفاده از مولدسازی مدارس نیمه تمام را با اولویت خیرساز تکمیل کنیم، علاوه بر این، ساخت مدارس در مناطق پر تراکم را نیز از محل مولدسازی در دستور کار قرار داریم.

وی گفت: در نهایت تخریب و بازسازی مدارس از دیگر برنامه‌های ما در استفاده از ظرفیت مواد سازی است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تاکنون ۵۲۰ ملک مازاد در آموزش و پرورش شناسایی و معرفی شده است، گفت: حدود ۱۵ ملک مازاد در لرستان نیز شناسایی شده که یک فرصت و ظرفیت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

وی عنوان کرد: امروز از یک ملک متعلق به آموزش و پرورش استان با مساحت ۲۵۰۰ متر مربعی بازدید کردیم که در قالب قانون مولد سازی می‌تواند حداقل ۲۵ مدرسه بزرگ را برای ما بسازد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امیدواریم از درآمد ۳۰۰ میلیارد تومانی حاصل از مولدسازی ظرف دو سال بتوانیم در حوزه مدرسه سازی در لرستان کارهای خوبی انجام دهیم.

خان‌محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه امسال اعتبار نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان برای تامین تجهیزات هنرستان دو برابر افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: اولویت اول ما در دور دوم سفر رییس جمهوری احداث هنرستان‌ها با رویکرد در جوار صنعت است.

وی گفت: در لرستان هم ۵ هنرستان در حال احداث داریم که عدد خوبی است، چند مکان دیگر هم برای احداث هنرستان‌های جدید در استان معرفی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به افزایش دو برابری اعتبار تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و افزایش چهار برابری اعتبارات ورزشی استان لرستان اشاره کرد و افزود: در سفر امروز به لرستان نیز قرار داد جایگزینی ۳۱ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز با خیرین نهایی شد.

خان‌محمدی اظهار کرد: بنا داریم پروژه‌های بالای پنجاه درصد استان را تا دهه فجر تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم، بعد از آن اولویت ما تکمیل پروژه‌های زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی تاکید کرد: در واقع با یک برنامه راهبردی به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هستیم. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463122

مهمترین اخبار ایران و جهان: