نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 11:32

خط قرمز ما در فرمانداری اردبیل حل مشکلات مردم بدون سفارش است

اردبیل- فرماندار شهرستان اردبیل گفت: خط قرمز ما در فرمانداری اردبیل حل مشکلات مردم بدون سفارش افراد خاص و روابط است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد اعتماد اعجازی اظهار کرد: فرمانداری اردبیل برای پیگیری نظام مسائل شهرستان، ۱۳۴ کارگروه تخصصی تشکیل داده که این تعداد در گذشته ۹۸ الی ۱۰۰ کارگروه بوده است.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از نظرات کارشناسان برای حل مسائل شهرستانی تصریح کرد: مبارزه با فساد، توزیع عادلانه امکانات و اقدام بر اساس نظام مسائل کشور از اهداف کلی دولت سیزدهم است که این اهداف در استان و شهرستان نیز به جد پیگیری می‌شود.

فرماندار اردبیل حرکت و اقدام بر اساس شاخص محوری را در کنار اهداف اصلی دولت از روش کار مسئولان اردبیل اعلام کرد و گفت: این موضوع نیز مورد توجه فرمانداری اردبیل قرار گرفته است.

اعتماد اعجازی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته از تصدی فرمانداری اردبیل، ۴۷ مورد انتصاب در حد معاون فرماندار، بخشدار و رؤسای ادارات انجام شده است، افزود: تمام این انتصابات در راستای پیاده‌سازی منویات دولت سیزدهم بوده تا جایی که اگر مدیری توانمند بوده بدون توجه به برخی مسائل و صرفاً به نفع مردم شهرستان ابقاء شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسئول باید در دولت انقلابی و مردمی سه هدف عمده دولت را پیگیری و عملیاتی کند، خاطرنشان کرد: خط قرمز ما در فرمانداری اردبیل حل مشکلات مردم بدون سفارش افراد خاص و روابط است و ارباب رجوع نباید برای حل مشکل خود به دنبال رابط خارج از اداره باشد چرا که معتقدیم مسئول مربوطه باید تا حل مشکل مردم در کنار آنها باشد.

تعهد ساخت ۱۵۰ کلاس درس در اردبیل از سوی خیرین مدرسه‌ساز

اعتماد اعجازی با بیان اینکه در بسیاری از شاخص‌ها از میانگین کشوری عقب هستیم و این بیشتر به خاطر کم‌کاری در هشت سال گذشته است، اضافه کرد: منتقدان منصف باید بدانند که دولت فعلی و مسئولان این دولت در چه شرایطی قبول مسئولیت کرده‌اند.

وی سرانه فضای آموزشی در نواحی یک و ۲ اردبیل را با احتساب فضای آموزشی روستایی ۲.۷ متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: این در حالی است که صرفاً سرانه فضای آموزشی شهری ۲.۲ متر مربع است که این رقم در بعد استاندارد هشت متر مربع و در سرانه کشوری ۵.۸ متر مربع بوده که حداقل سه متر مربع از سرانه کشوری عقب مانده‌ایم.

اعتماد اعجازی بیان کرد: این شاخص نیز نشان می‌دهد که در گذشته توجه خاصی به گسترش فضاهای آموزشی در مرکز استان نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در نشستی که با خیرین مدرسه‌ساز داشتیم آنها قول مساعد دادند تا سال تحصیلی آینده ۱۵۰ کلاس درس در شهرستان اردبیل احداث کنند.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: در کل کشور ۳۰ درصد فضاهای آموزشی توسط خیرین احداث شده که این میزان کمک حال ویژه‌ای برای دولت محسوب می‌شود و ما قدردان خیرین هستیم که مال دنیوی خود را برای تربیت نسل سالم هزینه می‌کنند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه در شهرستان اردبیل با کمبود یک‌هزار کلاس درس روبه‌رو هستیم، گفت: باید در یک برنامه‌ریزی پنج ساله و سالانه ۲۰۰ کلاس درس، این کسری را جبران کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1497922

مهمترین اخبار ایران و جهان: