نیوز سیتی!
07 مهر 1402 - 16:16

موقوفات البرز مستندسازی می‌شود

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز از مستندسازی موقوفات استان خبر داد و گفت: در این مسیر اقدامات جدی و ویژه‌ای صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج، گفت: مستند سازی موقوفات از اولویت های این استان است که تلاش های ویژه ای دراین زمینه آغاز شده است .

وی افزود: برای مستند سازی بسیاری از موقوفات نیاز به همکاری بیش از پیش هیات امنای مساجد و ائمه جماعات کما فی سابق داریم.

وی بیان کرد: اکنون در بحث وقف و موضوع اجرای نیاز شاهد افزایش ۱۵ برابری خدمات دراین بخش هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز یاد آورشد: اکنون ۳۵ هزار نفر به مستقیم به عنوان متولی امین با این اداره کل همکاری دارند.

وی گفت: استان البرز دارای بیش از یک هزار و ۴۰۰موقوفه و ۱۵ هزار رقبه است است که بخش اعظمی از اقدامات این اداره کل در زمینه مسایل اجتماعی و کمک به نیازمندان است.

افتخارات امروز جامعه مرهون روحیه ایثارگری و انفاق است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: افتخاراتی که امروز درجامعه اسلامی شاهد آن هستیم به دلیل وجود روحیه ایثارگری و انفاق است.

دشتکی گفت: این افتخارات سبب زبون شدن دشمنان شده به طوریکه به هرحربه‌ای برای ضربه به نظام اسلامی متوسل می‌شوند.

وی یاد آورشد: وقف در مکتب تشیع از اهمیت بالایی برخوردار است و این سنت حسنه را هرچه بیشتر باید درجامعه ترویج داد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز تاکید کرد: چنگ زدن جبهه باطل به هر ابزاری برای ضربه به نظام اسلامی ناشی از ضعیف شدن آن است که می بینیم به مقدسات اسلامی از جمله قرآن کریم چه توهین‌هایی می‌شود.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی به برکت ایثار و جانفشانی شهدای گرانقدر مقتدر پای ارمانهای انقلاب ایستاده و مردم بصیر و مقاوم آن همواره همراهی لازم را دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519466

مهمترین اخبار ایران و جهان: