نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 06:08

نقش مهم بسیج کارمندان در شناسایی و تربیت مدیران جهادی و تحقق دولت اسلامی

مسوول ستاد اقشار بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: از ملزومات تحقق دولت اسلامی وجود نیروهای جهادی، پر تلاش، متخصص، توانمند و سالم است که بسیج کارمندان در شناسایی و تربیت چنین نیروهایی نقش بسیار مهمی دارد.

فریبرز حاتمی مسوول ستاد بسیج اقشار سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ضمن گرامیداشت هفته بسیج کارمندان و هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، بیان کرد: از ملزومات تحقق دولت اسلامی وجود نیروهای جهادی، سالم، پر تلاش، متخصص، توانمند و پابه‌کار در دستگاه‌ها و ادارات است که در این راستا بسیج کارمندان نقش بسیار مهمی داشته و می‌تواند در تربیت و شناسایی این نیروها نقش آفرین باشد تا شاهد تحقق دولت اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب باشیم.

وی از بسیج کارمندان با عنوان بسیج مادر یاد کرد و گفت: بسیج کارمندان به لحاظ جامعه هدف از نظر تعداد و ساختار فراتر از سایر اقشار است و جامعیت بالایی نیز دارد. همچنین لحاظ نام اداری دارای گستردگی بیشتری است و لذا تأثیرگذاری زیادی نیز در جامعه و اهداف مد نظر که به آن اشاره شد، دارد.

مسوول ستاد اقشار بسیج سپاه حضرت ابولفضل(ع) لرستان با اشاره به ماموریت‌های گسترده بسیج کارمندان خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های این سازمان تشخیص و تربیت کارمندان شایسته و در سطوح بالاتر تربیت مدیران جهادی است.

وی باتوجه به تاکید انتخاب مدیران شایسته در تفکر اسلامی، عنوان کرد: ما نیز طبق سنت نبوی، باید تلاش کنیم مسئولیت‌ها را بر عهده بهترین مدیران قرار دهیم و در این راستا بسیج کارمندان می‌تواند با تربیت، شناسایی و معرفی نیروهای سالم، توانمند، جهادی و پر تلاش نقش مهم خود را ایفا کند.

حاتمی با اشاره به فعالیت‌های تخصصی در اقشار مختلف بسیج، بیان کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز در بسیج کارمندان و سایر اقشار وجود دارد که با توجه به موضوعات روز جلسات تخصصی برگزار کرده و با پرسش و پاسخ‌ و بررسی ابعاد مختلف هر موضوع برای حل مشکلات راهکارهای علمی ارائه داده و پس از تایید فرماندهی سپاه استان آن را جهت اجرا و استفاده به مسئولین مرتبط ارائه می‌دهند.

وی در ادامه از راه‌اندازی مجامع بسیج در تخصص‌های گوناگون خبر داد و گفت: این مجامع برای مسئله‌یابی و حل مشکلات منطقه‌ای اقدام می‌کنند و در صورت وجود معضلات درون دستگاهی، نشست‌های پی در پی و هدفمندی را برای حل آن دنبال خواهیم کرد.

مسوول ستاد بسیج اقشار سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در ادامه انقلاب اسلامی را عرصه خدمت گذاری برشمرد و با بیان اینکه همه باید در راستای جهاد تبیین به بیان خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی همت گمارند، گفت: هر یک از کارمندان ادارات یک رسانه تاثیر گذار هستند و تبیین خدمات انقلاب از سوی آنها تاثیر مهمی بر افراد جامعه دارد که بر همین اساس برنامه‌هایی در جهت طراحی جهاد تبیین کارمندان با همکاری سایر دستگاه های مربوطه در نظر گرفته‌ایم که بخشی از آن اجرا شده و در ادامه سال نیز برنامه‌های متنوع دیگر اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اقشار مختلف بسیج در طول سال برنامه‌های متنوعی در بحث جهاد تبیین، تربیت نیروی انسانی در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و منویات مقام معظم رهبری اجرا می‌کنند.

حاتمی در پایان گفت: قطار انقلاب اسلامی با سرعت در حال حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی و سپردن پرچم اسلام به دست صاحب واقعی آن است و هویت به حال آنان که در این مسیر در کنار ولایت بوده و قطار انقلاب را تا پایان همراهی کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474366

مهمترین اخبار ایران و جهان: