نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 21:51

نقص فنی گسترده در بخش خدمات تردد هوایی انگلیس، ایتالیا و ایرلند

بخش نظارت تردد هوایی ایتالیا، انگلیس و ایرلند از بسته شدن حریم هوایی خود و محدودیت پروازها به دلیل نقص فنی نا مشخص در سامانه‌های خود خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بخش نظارت تردد هوایی ایتالیا، انگلیس و ایرلند عصر دوشنبه به وقت تهران از بسته شدن حریم هوایی خود و محدودیت پروازها به دلیل نقص فنی خبر دادند.

به نوشته روزنامه «پروتوثما» بخش نظارت بر تردد هوایی انگلیس مجبور شد به دلیل مشکل فنی، پرواز هواپیماها را محدود یا متوقف کرده و برنامه‌های پرواز را به صورت دستی وارد کند.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که این مشکل به دلیل نقص سامانه‌های کنترل تردد در ایتالیا و انگلیس یا حمله هکری بوده است.

به دنبال این مشکل، پروازها به فرودگاه‌های ایتالیا و از غرب ایتالیا به سایر نقاط اروپا با تاخیر انجام می‌شود. این امر منجر به تاخیرهای طولانی پروازها از فرودگاه‌های  انگلیس به سایر کشورها نیز شده است.

لندن به همه شرکت‌های هواپیمایی دستور لغو پروازها را داده ، زیرا عادی‌سازی وضعیت حتی پس از گذشت چندین ساعت بسیار دشوار خواهد بود.

سازمان کنترل ترافیک هوایی ایرلند نیز از بروز مشکلی مشابه خبر داد و اعلام کرد که این مشکل که در طول تعطیلات عمومی رخ داده منجر به تاخیر قابل‌توجه برای پروازهای سراسر اروپا شده است.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نیز نوشت، دستکم ۵۰۰ پرواز در انگلیس به دلیل نقص فناوری اطلاعات کنترل ترافیک هوایی لغو شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474166

مهمترین اخبار ایران و جهان: