نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 15:04

نشتی خطوط لوله نفت در گناوه مهار شد

گناوه- مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفت ایران گفت: ورود نفت به دریا از محل نشتی لوله نفتی در فاصله ۲ مایلی بندر گناوه مهار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی ظهر دوشنبه در نشست با فرماندار گناوه گفت: در پی نشتی یکی از لوله‌های زیر دریایی نفت در فاصله ۲ مایلی بندر گناوه و در عمق تقریبی ۶ متری دریا، اولین اقدامات با تشکیل کمیته مدیریت بحران در جزیره خارگ و بسیج امکانات در کمتر از ۲۴ ساعت انجام شد و ورود نفت به دریا مهار و محل نشتی نیز شناسایی شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفت ایران افزود: امکانات و تجهیزات دریایی در منطقه مستقر شده است و شناورهای سازمان بنادر و دریانوردی در حال جمع آوری آلودگی‌های نفتی در سطح دریا هستند.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم تا با استقرار شناورهایی که برای تعمیر خطوط زیر دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد بتوانیم محل نشتی را تعمیر و خط را در سرویس عملیاتی قرار دهیم.

وی گفت: با توجه به اینکه این خط یکی از خطوط لوله ورودی به جزیره خارگ و لوله صادراتی نفت کشور محسوب می‌شود خوشبختانه با جا به جایی انجام شده هیچ گونه مشکلی در صادرات نفت کشور ایجاد نشده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفت ایران گفت: با برنامه ریزی محل نشتی که جزئی است نیز تعمیر و طی ۲ هفته آینده این خط وارد مدار خواهد شد.

غریبی بیان کرد: تمام امکانات منطقه با همکاری فرماندار بسیج شده است.

وی گفت: خوشبختانه آلودگی در سطح ساحلی نداشتیم و آلودگی در سطح دریا با همکاری منطقه در حال جمع آوری است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفت ایران بیان کرد: دغدغه ما دغدغه زیست محیطی است که امیدواریم کمترین تبعات را داشته باشد و بتوانیم با مهار این آلودگی و جمع آوری لکه‌ها مانع از گسترش لکه نفتی در ساحل شویم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473322

مهمترین اخبار ایران و جهان: