نیوز سیتی!
20 آذر 1401 - 16:44

انهدام باند سارقان سیم و کابل برق در آذربایجان‌غربی

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی از انهدام باند سارقان حرفه ای سیم و کابل برق با اعتراف به 366 فقره سرقت در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از  پایگاه خبری پلیس،  سردار "رحیم جهانبخش"  اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل شبکه مخابراتی در شهرستان های "بوکان، مهاباد، سلماس و میاندوآب" که باعث ایجاد نارضایتی مردم شده بود، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان  پلیس آگاهی انتظامی استان  قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده،  ماموران با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و پلیسی و روش‌های نوین کشف جرم، موفق شدند  سارقی سابقه‌دار را شناسایی و  با تعقیب و مراقبت شبانه روزی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان  آذربایجان‌غربی ادامه داد: متهم در تحقیقات تکمیلی با استفاده از شگردهای پلیسی و مواجهه با دلایل و مدارک به  انجام 366 فقره سرقت سیم و کابل برق با همکاری 12 نفر دیگر از همدستانش اعتراف کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: دراین خصوص 13  متهم  دستگیر شده که پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار جهانبخش در پایان خاطرنشان کرد: مردم نقش مهمی در ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح جامعه دارند و از این رو می توانند با مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به مرکز فوریت های پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 904722

مهمترین اخبار ایران و جهان: