نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 23:17

سازمان ملل: تلفات سیل کنگو به ۱۶۹ نفر افزایش یافت

دفتر فعالیت های بشردوستانه سازمان ملل متحد امروز در بیانیه ای اعلام کرد: تلفات سیل کنگو به ۱۶۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر فعالیت های بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) امروز شنبه اعلام کرد که تلفات وقوع سیل هفته جاری در «کینشازا» پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو به ۱۶۹ نفر افزایش یافته است.

سازمان ملل در گزارش خود در این ارتباط اضافه کرد که یک تیم به همراه مقامات کنگو از مناطق آسیب دیده بازدید داشته و برآوردها نشان می دهد که دست کم ۳۸ هزار نفر تحت تاثیر سیل مذکور قرار گرفته اند.

این در حالیست که پیش از این، شمار کشته های سیل شهر کینشازا در جمهوری دمکراتیک کنگو، ۱۲۰ نفر اعلام شده بود.

پیشتر اعلام شده بود که بر اثر وقوع باران های تند و سیل آسا و جاری شدن سیلاب در «کینشازا» پایتخت کشور کنگو، دست کم ۱۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.

«سیلوانو کاسونگو» (Sylvano Kasongo) رئیس پلیس شهر کینشازا پایتخت کنگو در این ارتباط اعلام کرده بود که تلفات این حادثه افزایش خواهد یافت.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی نشان می داد که مناطق زیادی از پایتخت کشور کنگو زیر آب رفته و ارتباط جاده‌ها به دلیل رانش زمین قطع شده است.

به گزارش رویترز، در سال ۲۰۱۹، دست‌کم ۳۹ نفر در کینشاسا به دلیل سیل جان خود را از دست دادند. این سیل به ساختمان‌ها آسیب رسانده و خیابان‌ها در این شهر را تخریب کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 916822

مهمترین اخبار ایران و جهان: