نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 14:10

۱۶ دوربین کنترل سرعت در محور سوادکوه نصب شده است

سوادکوه- معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از نصب ۱۶ دوربین کنترل سرعت در محور سوادکوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن محمدنژاد پیش از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی نقاط حادثه خیز محور سوادکوه، با بیان اینکه وظیفه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نگهداری راه‌های ساخته شده و محوله است، به برخی اقدامات ایمن سازی در محور سوادکوه اشاره کرد و از کاهش ۲۹ درصدی تصادفات در هشت ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال قبل خبر داد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با عنوان اینکه محور سوادکوه تنها محور تریلی رو استان بوده و از جمله ۱۰ محور مهم کشور از منظر راهداری زمستانی است، افزود: در ۱۶ نقطه از محور برای کاهش سرعت دوربین نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای خط کشی ۳ خطه کل محور سوادکوه ۹ میلیارد تومان است، اضافه کرد: این در حالی است کل اعتبار خط کشی استان ۱۲ میلیارد تومان است.

محمدنژاد با عنوان اینکه از ۱۰۷ نقطه پر تصادف در محورهای استان ۵ مورد در حوزه محور سوادکوه است، افزود: از این تعداد دو نقطه، پیچ آئینه و پیچ خطیرکوه مربوط به شهرستان سوادکوه است.

بالازیرآب و کردآباد دو نقطه حادثه خیز شهری سوادکوه

همچنین در ادامه این جلسه سرگرد کارمزدی رئیس پلیس راهور سوادکوه با بیان اینکه برخی اقدامات ایمن سازی نیازمند بودجه نیست و با ادوات موجود می‌توان اقداماتی انجام داد، گفت: بسیاری از نقاط حادثه خیز شهرستان هنوز ایمن سازی نشده‌اند و به دلیل نواقص هندسی راه و با اندک بارندگی در شهرستان شاهد تصادفات و واژگونی خودروها هستیم.

رئیس پلیس راهور سوادکوه با بیان اینکه خط کشی جزئی‌ترین کار ممکن است، اضافه کرد: خط کشی شهرستان بسیار ضعیف است و تابلوها و علائم که نماد شهرستان است، فرسوده هستند.

وی دو نقطه کلیدی و حادثه خیز شهری در سوادکوه را منطقه بالازیرآب و کردآباد برشمرد و بر لزوم ایمن سازی این دو نقطه تاکید کرد و بر اهمیت وجود چراغ راهنما در گذرگاه عابر پیاده اشاره کرد و افزود: در سطح شهرستان سوادکوه چراغ راهنما برای عابران پیاده وجود ندارد.

لزوم ایمن سازی محورهای حادثه خیز سوادکوه

سرهنگ شهرام اسماعیلی، رئیس پلیس راه سوادکوه نیز سه نقطه حادثه خیز محور سوادکوه را مسیر رستوران میرزایی با ۴ فقره تصادف، سید آباد لاین به سمت شیرگاه با ۱۰ فقره تصادف و پیچ بشل لاین قائم شهر به زیرآب با ۲۱ فقره تصادف عنوان کرد و بر لزوم ایمن سازی آنها اشاره کرد.

وی بر مدیریت انسداد محورهای مواصلاتی استان تأکید کرد و گفت: همزمانی پروژه‌ها در محور هراز و سوادکوه و انسداد همزمان دو محور مشکلاتی را در محورها و ترافیک ایجاد خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906222

مهمترین اخبار ایران و جهان: