نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 18:12

۹۰۰ فقره گواهینامه صادراتی و وارداتی در اردبیل صادر شد

اردبیل-مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: ۹۳۹ فقره گواهینامه اظهارنامه صادراتی و وارداتی در ۹ ماه سال جاری در اردبیل صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹۳۹ فقره گواهینامه اظهارنامه صادراتی و وارداتی در ۹ ماهه سال جاری در اردبیل صادر شده است.

وی به نظارت اداره استاندارد اداره کل استاندارد بر کلیه کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی اشاره کرد و گفت: ۸۹ فقره از این اظهارنامه‌ها از نوع انطباق کالاهای صادراتی و ۸۱۳ فقره نیز از نوع انطباق کالاهای وارداتی بوده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: همچنین تعداد ۲۴ مورد صدور گواهینامه تعیین ماهیت صادراتی و ۱۳ مورد گواهینامه تعیین ماهیت وارداتی در این مدت صادر شده است.

علایی خاطر نشان کرد: بیشترین اقلام صادراتی شامل خرما، کشمش، برگه زرد آلو، روکش ملامینه و زغال تهیه شده از آخال بوده است که پس از ارزیابی کارشناسان این اداره کل به مقصد کشورهای افغانستان، روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

وی گفت: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی نیز از جمله وظایف سازمان محسوب می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 925166

مهمترین اخبار ایران و جهان: