نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 09:28

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان: اقدامات قوه قضاییه بذر امید را در دل جامعه کاشت

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اقدامات اخیر قوه قضاییه در برخورد با اغتشاشگران، گفت: در روزهای اخیر اقداماتی به جهت حفظ امنیت کشور توسط قوه قضائیه انجام شده که بذر امید را در دل جامعه کاشته است.

نگار سادات هاشمی عضو شورای مرکزی و دبیر واحد فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: در طول ۴۳ سالی که از انقلاب اسلامی ایران گذشته است، دشمنان این مرز و بوم حتی لحظه ای از طرح ریزی جهت نیل به اهداف شوم خود دریغ نکردند.

وی افزود: در همین راستا در ماه های اخیر شاهد آشوب ها و نا آرامی هایی بوده ایم که ریشه آن‌ها به عداوت نامیرای دشمنان با جمهوری اسلامی برمی‌گردد.

 دبیر واحد فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: یکی از ارکان مهمی که می‌تواند با رویکردی صحیح به این آشوب ها خاتمه دهد و آرامش را به جامعه تزریق کند، قوه قضائیه و رویکردهای آن است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر قوه قضاییه، گفت: در روزهای اخیر اقداماتی به جهت حفظ امنیت کشور از قوه قضائیه انجام شده که بذر امید را در دل جامعه کاشته است.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: از نقاط قوت این اقدامات می‌توان به قاطعیت برخورد و سرعت عمل به نسبت مناسب آن در مقایسه با شرایط مشابه دیگر اشاره کرد؛ لکن ناگفته نماند که همچنان برای بهبود کیفیت و رسیدن به نتیجه مطلوب، به اصلاح مواردی در این خصوص نیازمند می‌باشیم.

این فعال دانشجویی گفت: از جمله این موارد تقویت رویکرد قوه قضائیه در ایجاد بازدارندگی های لازم در جهت تعدیل ناآرامی ها می‌باشد. همچنین بروز کردن قوانین در برخورد با متخلفین متناسب با شرایط فعلی،از نیاز های ضروری است، چراکه قوانین مذکور باید از اثرگذاری لازم برخوردار باشند.

وی افزود: مسئله ی دیگر عدم کفایت قدرت مانور رسانه ای قوه قضائیه بوده که لازم است این قوه در بحث های رسانه ای با سرعتی خیلی بیشتر ورود کند و قبل از اینکه از یک اتفاق روایت های متعدد مغرضانه منتشر شود و فضای رسانه را مسموم کند بعنوان راوی اول دایه دار میدان باشد و به شرح اصل ماجرا بدون هیچ کم و کاستی بپردازد.

دبیر واحد فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: از طرفی شفاف سازی درخصوص قوانین مربوطه و اقدامات صورت گرفته به همراه ارائه اسناد و مدارک و همچنین برگزاری دادگاه ها بصورت علنی خود جز مهمی از ماجرا بوده که می‌تواند اعتماد عمومی را جلب کرده و مردم را همراه سازد.

وی اضافه کرد: گاها تفاسیر مختلف از یک ماجرا باعث سردرگمی مخاطب و در نهایت تشویش اذهان عمومی می‌شود که برای جلوگیری از این امر نیازمند افزایش سرعت عمل در واکنش های صورت گرفته البته به همراه منطق و عقلانیت و به دور از هرگونه شتابزدگی میباشیم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: مورد بعدی، لزوم برخورد قاطع با افرادی است که در این جریانات دست به فرافکنی زدند و فضای جامعه را به سمت دو قطبی شدن جهت دادند؛کمااینکه عده ای از این افراد، قشر الگو ساز جامعه از قبیل سلبریتی ها،ورزشکاران و … بوده و نشر اکاذیب از سمت این افراد به مراتب تاثیر مخرب تری را به همراه داشته است.

وی افزود: از این جهت لازم است در خصوص این افراد قوانین محکمی وضع شود و با قاطعیت و به دور از هرگونه مماشات و با یکسان درنظر گرفتن همه افراد و عدم خاص گزینی،با آنها برخورد شود.

هاشمی تاکید کرد: به طور کلی با تحسین اقدامات اخیر قوه قضائیه و قاطعیت بکار رفته در برخورد با مجرمان،خواستار اصلاح مواردی می‌باشیم که اهم آن‌ها بیان شد.

دبیر واحد فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان گفت: هر کشوری قوانینی دارد و باید با خاطیان این قوانین برخورد جدی،در زمان لازم صورت گیرد؛ لکن با قید این نکته که درخصوص افرادی که فریب خورده اند و یا آسیب جدی وارد نکرده اند،لازم است به گونه ای عمل شود که رأفت بیشتری از جمهوری اسلامی ببینند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 912122

مهمترین اخبار ایران و جهان: