نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 17:44

منازعات منطقه‌ای بدون حضور ایران قابل‌حل نیست

امام جمعه موقت سمنان گفت:‌ خود آمریکایی‌ها بارها اذعان داشته‌اند که منازعات منطقه‌ای بدون همراهی و حضور جمهوری اسلامی ایران قابل‌حل نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد، امام جمعه موقت سمنان در جمع شماری از مسؤولان سمنان اظهار کرد: امروز دشمنان انقلاب و ملت ایران بیش از همیشه از جایگاه سیاسی کشورمان می‌ترسند و این هراس ناشی از رشد ایران اسلامی در تمام بخش‌هاست.

وی تصریح کرد: ابرقدرت‌های پوشالی دنیا امروز با جایگاه سیاسی ایران مشکل دارند و می‌خواهند نگذارند تا کشورمان راه خود را به‌آسانی ادامه دهد.

امام جمعه موقت سمنان اضافه کرد: معنای ابرقدرتی آمریکا این بود که هر جای جهان که خواست، بتواند اهدافش را پیگیری کرده و ملت‌ها را مجبور به پذیرش آن کند؛ اما امروز دیده است که ایرانی‌ها همه نقشه‌هایشان را نقش بر آب کرده‌اند.

مهدوی‌نژاد ادامه داد: اراده آمریکا در سال‌های اخیر در عراق، افغانستان، یمن، سوریه و ... نه‌تنها محقق نشده؛ بلکه برعکس شده و آنها در منجلاب حضور در این کشورها ماندند و نتوانستند اهداف خود را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: شرایط در غرب آسیا و خاورمیانه امروز به‌گونه‌ای شده است که خود آمریکایی‌ها بارها اذعان داشته‌اند که منازعات منطقه‌ای بدون همراهی و حضور جمهوری اسلامی ایران قابل‌حل نیست.

امام جمعه موقت سمنان گفت: دنیای غرب در سال‌های اخیر توانست برخی کشورهای عربی را مجاب کند تا با رژیم صهیونیستی و این سفاکان خونخوار ارتباط برقرار کنند یا حتی به آنها امتیازاتی دهند؛ اما این همه ماجرا نیست و مردم آزاده جهان همواره مخالفت و انزجار خویش را از صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند.

مهدوی‌نژاد ادامه داد: در یک نمونه خیلی بارز که حتی صدای خود صهیونیست‌ها را هم درآورد، شاهد بودیم که نفرت از این رژیم کودک‌کش در مسابقات جام جهانی فوتبال هم بیان شد و خبرنگاران صهیونیستی حتی برای استفاده از تاکسی‌ها در قطر مشکل داشتند و با آنان برخورد می‌شد.

وی با اشاره به چرایی حمایت آمریکایی‌ها و غربی‌ها از رژیم صهیونیستی و پیگیری هدف ایجاد آشوب و ناامنی در کشورهای منطقه گفت: امروز این پرسش واضح مطرح است که چرا در دوره‌های مختلف تاریخی که تجربه شده است، آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و اروپایی‌ها تلاش کرده‌اند تا علیه نظام اسلامی توطئه و آشوب کنند؟

مهدوی‌نژاد تصریح کرد: این پرسش، البته پاسخ واضحی دارد و آن هم، اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که هر روز بیشتر از گذشته می‌شود.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: ایران هر روز قوی‌تر از قبل می‌شود و این از نظر غربی‌ها قابل پذیرش نخواهد بود.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 922966

مهمترین اخبار ایران و جهان: