نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 14:57

دوربین‌های کنترل ترافیک تبریز به 2 هزار دستگاه افزایش می‌یابد/ کاهش 33 درصدی تصادفات

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: در راستای هوشمندسازی و نظارت تصویری دوربین‌های نظارت بر ترافیک سطح شهر از ۳۰۰ دستگاه به ۲ هزار دستگاه در سال آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب وحیدکیا ظهر امروز در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: این اقدام بر اساس برنامه ریزی های انجام یافته مقرر شده طی سال آینده و جهت توسعه هوشمندسازی و جهش نظارت تصویری انجام می یابد.

وحیدکیا تصریح کرد: به همین منظور افزایش تعداد انواع دوربین‌های سرعت سنج و پلاک خوان برای نظارت بر میانگین سرعت وسائل نقلیه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی مدیریت شهری بررسی سرعت میانگین خودروها است، افزود: تبریز در بین شهرهای شمالغرب کشور تنها شهری است که آمار تصادفات آن در مقایسه با ۶ ماهه مشابه سال پیش ۳۳ درصد کاهش یافته است.

اختصاص60 درصد بودجه عمرانی به حمل و نقل

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز همچنین از تحقق بودجه ۱۰۳ درصدی این سازمان تا پایان آذرماه خبر داد.

یعقوب وحیدکیا اظهار کرد: نزدیک به ۶۰ درصد از بودجه عمرانی شهرداری تبریز به صورت مستقیم و غیرمستقیم به حمل و نقل اختصاص دارد و سهم سازمان حمل و نقل ریلی از بودجه شهر دو هزار و ۵۰۰ همت است.

وی افزود: منابع بودجه سازمان حمل و نقل ریلی از محل درآمدهای نقدی و غیرنقدی همچون املاک تأمین می ‌شود.

وحیدکیا با اشاره به تأکید شهردار تبریز در خصوص تحقق بودجه مناطق و سازمان‌ها اعلام کرد: شهردار تبریز روزهای دوشنبه در جلسه شهرداران مناطق و روزهای سه‌شنبه در جلسه مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه پیگیری تحقق بودجه و ارائه راهکارهایی برای آن را در دستور جلسات قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تحقق بودجه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در ۶ ماهه نخست سال ۱۰۸ درصد بود که در حال حاضر به ۱۰۳ درصد رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز همچنین در این نشست از تحقق بودجه ۹۰ درصدی سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز خبر داد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 922422

مهمترین اخبار ایران و جهان: