نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 14:14

900 متر از فاز 3 توسعه بندر شهید رجایی آماده بهره برداری است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: طرح جامع فاز ۳ بندر شهید رجایی با طول ۱۴۰۰ متر اسکله که ۹۰۰ متر آن آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین عباس نژاد مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ظهر امروز درباره آخرین وضعیت اجرای فاز 3 توسعه بندر شهید رجایی اظهار کرد: بخش غربی بندر شهید رجایی به فعالیت‌های کانتینری اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: در قسمتی از ترمینال یک و دو به صورت کامل در حال حاضر عملیات کانتینری انجام می شود، ترمینال یک شناورهای کوچک و در ترمینال دو شناور های بزرگ و نسل جدید به فعالیت می پردازند.

عباس نژاد با بیان اینکه طرح جامع فاز ۳ بندر شهید رجایی با طول ۱۴۰۰ متر اسکله که ۹۰۰ متر آن آماده بهره برداری است، افزود: برنامه ما بر این مبنا قرار دارد که این پایانه را به صورت مجهز احداث شود تا شناورهای نسل ۱۴هزار TEU را بتواند پهلودهی و پذیرش کند.

ایده جدید برای بندر شهید رجایی

وی تصریح کرد: ایده جدید بر این اساس طراحی شد که در کنار فاز ۳ یک حوضچه جدید احداث شود که اگر این امر تحقق پیدا کند فاز ۴ پایه ریزی و ۹۰۰ متر دیگر به اسکله های بندر شهید رجایی افزوده خواهد شد.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با احداث این بخش از بندر علاوه داشتن پایانه مکانیزه می‌توان فعالیت فله را نیز انجام داد.

به گزارش فارس، برخی گلایه‌ها از پیمانکار اجرای فاز 3 توسعه بندر شهید رجایی مطرح است که بجای تأمین مصالح مورد نیاز برای اجرای پروژه از معادن نزدیک به طرح، عملا نیازهای خود را از معدنی با فاصله بسیار دورتر تأمین می‌کند به نحوی که از راههای دسترسی معادن موجود استفاده اما از آنها محصولی خریداری نمی‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 922322

مهمترین اخبار ایران و جهان: