نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 10:16

بازدید ۴۴۶ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های استان زنجان/ فروش ۳ میلیارد تومان صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: آمار ۴۴۶ هزار بازدید گردشگری استان نسبت به نوروز گذشته رشد۲ برابری را نشان می‌دهد.

سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، به برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی موقت در ۱۰ نقطه استان در تعطیلات نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: امسال حدود ۳ میلیارد تومان فروش صنایع دستی استان در بخش نمایشگاهی بود که نسبت به نوروز سال گذشته یک رشد نسبی به خود داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه در ایام نوروز برای صیانت از حقوق مصرف کنندگان به ویژه گردشگران، در مجموع ۶۹۹ بازدید گروهی انجام شد، تصریح کرد: امسال در موزه‌ها و پایگاه‌های استان از جمله موزه مردان نمکی، غارکتله خور، گنبد سلطانیه و موزه تاریخی رختشویخانه، ۹۲۰ نفر روز راهنمای گردشگری به کار گرفته شده بود.

صفوی با یاد آوری اینکه امسال مدیریت غارکتله خور به بخش خصوصی واگذار شد، اضافه کرد: امسال  نسبت به سال گذشته شاهد رشد خوبی از بازیدکننده‌ از این جاذبه طبیعی و تاریخی بودیم.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ موزه در کشور در حال ارزیابی است که بلیط فروشی آنها در سامانه ثبت شده بود، ادامه داد: در این ارزیابی استان زنجان رتبه ۱۳ را از آن خود کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اضافه کرد: در این راستا گنبد سلطانیه، رختشویخانه  و موزه مردان نمکی جزء ۲۵ درصد پربازدیدترین موزه‌ها و پایگاه‌های ایران محسوب شدند.

صفوی در ادامه با بیان اینکه حدود ۴۴۶ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی و گردشگری استان دیدن کردند که برخی از این بازدیدها مبتنی بر فروش بلیط بود، افزود: آمار ۴۴۶ هزار بازدید گردشگری استان نسبت به نوروز گذشته رشد ۲ برابری را نشان می‌دهد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در رابطه با اقامت گردشگران از جمله در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمانپذیرها، اسکان آموزش و پرورش، کمپ‌ها و... در استان زنجان را ۴۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت:  مجموع اقامت کنندگان در سال قبل ۲۱ هزار نفر بود.

وی در پایان  با بیان اینکه مهمترین اقدامی که  امسال انجام شد معرفی  بیش از پیش ظرفیت‌های  گردشگری و جاذبه‌های گردشگری  شهرستان‌های استان  به ایرانیان بود که این اقدام در سال‌های آتی خودش را به خوبی نشان خواهد داد، بیان داشت: اگر بتوانیم ظرفیت‌ها را خوب معرفی کنیم  میزان ماندگاری گردشگران هم در استان بیشترخواهد شد.

پایان پیام/ ۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1131166

مهمترین اخبار ایران و جهان: