نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 09:08

مصرف بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب گاز در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری از مصرف 2 میلیارد و 476 میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مختلف استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌ عمومی شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، جهانبخش سلیمیان از مصرف بیش از ۲ میلیارد و ۴۷۶ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مختلف استان در سال گذشته خبر داد و گفت: گاز طبیعی یکی از ثروت‌های ملی به شمار می‌آید که درست مصرف کردن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: صرفه‌جویی، به معنای کم مصرف‌کردن نیست بلکه به معنی مصرف بهینه گاز خانگی است که علاوه بر حفظ منابع طبیعی، از نظر اقتصادی نیز به صرفه‌تر بوده و می‌تواند هزینه‌های خانواده را تا حدی کاهش دهد.

وی افزود: همچنین با توجه به محدود بودن ظرفیت گازرسانی، با مصرف بهینه گاز خانگی، می‌توانیم به سایر هموطنانمان نیز کمک کنیم تا بتوانند از نعمت داشتن گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

سلیمیان، فرهنگ‌سازی را مهم‌ترین راهکار برای صرفه‌جویی در بخش خانگی دانست و اضافه کرد: براساس مطالعاتی که انجام شده تنها با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده می‌توان صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف انرژی در بخش خانگی ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی، رسانه ملی و اطلاع‌رسانی دقیق و... تأثیر مهمی در تحقق این هدف دارند.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مصرف گاز در استان طی سال گذشته با توجه به توسعه شبکه گاز و جذب مشترکین جدید، نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۶.۵ درصد افزایش داشته که این مهم بایستی با ارائه الگوهای بهینه مصرف و فرهنگ‌سازی استفاده ایمن از گاز طبیعی، مدیریت شود تا بتوانیم به‌ نحو احسن از فرصت ایجاد شده در راستای تحقق شعار سال جدید بهره بگیریم.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171322

مهمترین اخبار ایران و جهان: