نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 10:33

تراکم جمعیت البرز ۱۰ برابر متوسط کشوری است

کرج- مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: این استان سه درصد مساحت کشور و چهار درصد جمعیت کشور را دارد که تراکم جمعیت آن ۱۰ برابر متوسط کشوری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد کاظمینی از ساماندهی ۳۵۱ متکدی در استان البرز در سال گذشته خبرداد و اظهار کرد: از مجموع این تعداد متکدی ۱۳ نفر ایرانی و مابقی تبعه خارجی بوده اند.

وی بیان کرد: ۲۸۱ نفر از این ۳۵۱ متکدی تحویل بهزیستی و بقیه به کشور خود بازگردانده شدند.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز یادآور شد: طرح «سماگل» که همان طرح ساماندهی و توانمندسازی شبه متکدیان ایرانی البرز در تقاطع‌ها و خیابان‌ها اقدام به دست‌فروشی می‌کنند در سال گذشته اجرایی شد.

وی گفت: در اجرای این طرح ابتدا جذب سمن‌ها و خیرین را داشتیم و ۱۰ تقاطع مهم کرج شناسایی و جایگاه نظارتی در آنها مستقر شد.

کاظمینی ادامه داد: افراد متکدی پس از شناسایی رده بندی سنی شدند و از تعدادی از خانواده‌های این کودکان تعهد اخذ شد.

وی معرفی شماری از کودکان کار و خیابانی را به طرح «سکنا» که در آن بیمه کودکان، مهارت آموزی آنان و توانمندسازی خانواده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز گفت: برخی از افراد ناتوان در این طرح‌های ساماندهی به مراکز حمایتی و مؤسسات خیریه برای حمایت‌های بیشتر معرفی شدند.

کاظمینی در ادامه به اشاره به اینکه جمعیت سه میلیون نفری استان البرز برای حل مشکلات خود در حوزه اجتماعی نیاز به اعتبارات بیشتری دارد گفت: این استان سه درصد مساحت کشور و چهار درصد جمعیت کشور را دارد که تراکم جمعیت آن ۱۰ برابر متوسط کشوری است.

وی یاد آورشد: سی و یکمین استان کشور البرز است که در سال ۸۹ از تهران جدا و مستقل شد و مرکز آن یعنی شهر کرج بعد از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان چهارمین کلان‌شهر کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز گفت: البرز در گذرگاه ۱۴ استان کشور قرار دارد و امید است با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در مسیر رفع هرچه سریع‌تر مشکلات قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171366

مهمترین اخبار ایران و جهان: