نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 18:26

پروژه خیابان عمار یاسر قم امسال بعد از ۵۶ سال به اتمام می رسد

قم-سخنگوی شورای شهر قم گفت:۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه عمار یاسر هزینه شده و ۴۵ ملک برای تملک باقی مانده که امیدواریم امسال این پروژه به پایان برسد و این خیابان بعد از ۵۶ سال بازگشایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله امراللهی بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز شورا اظهار داشت: در این دوره فعالیت شورای اسلامی شهر قم تلاش شده تا همه برنامه‌ها و اقدامات در راستای طرح جامع شهرسازی و طرح جامع حمل و نقل شهری قم باشد.

سخنگوی شورای اسلامی قم گفت: هیچ پروژه‌ای بدون مطالعات بالادستی شروع نشده و این روش ادامه خواهد یافت و تلاش می‌شود تا از عوارض مردم بهترین استفاده صورت گیرد.

وی ابراز داشت: در طی ۶ سال گذشته ۱۲ خیابان در قم باز شده که در تاریخ قم بی سابقه بوده که خیابان شهیدان برقعی، خیابان جمهوری از امام حسین (ع) تا یادگار امام و خیابان شهید صادقی و … از جمله آنان است.

امراللهی گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه عمار یاسر هزینه شده و ۴۵ ملک برای تملک باقی مانده است که امیدواریم امسال این پروژه به پایان برسد و خیابان عمار یاسر بعد از ۵۶ سال بازگشایی شود.

وی ابراز داشت: مهمانپذیری ها و مسافرخانه‌های اطراف حرم از استحکام لازم برخوردار نیستند و باید سیاست‌های تشویقی برای نوسازی این مراکز پیش بینی شود و در این راستا مجوز ساخت در بافت فرسوده قم تا چهار طبقه افزایش یافت که البته در اکثر مراکز استان تا ۷ طبقه مجوز داده می‌شود و باید این مشوق‌ها افزایش یابد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: در زمینه احداث پارکینگ، شورای اسلامی شهر قم انتظاراتی دارد که شهرداری باید در این بخش اهتمام ویژه ای اشته باشد و احداث پارکینگ را یک اولویت بداند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172622

مهمترین اخبار ایران و جهان: