نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 17:53

۸۰۰ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری مازندران انجام شد

ساری-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از انجام بیش از ۸۰۰ فقره نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر عصر دوشنبه در حاشیه ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان با بیان این که از ۱۶ اسفند سال گذشته تا ششم فروردین سال جاری ۸۱۵ بازدید نظارتی در این استان صورت گرفت، افزود: به واحدهای متخلف تذکراتی داده شده است.

برزگر با اعلام اینکه از ۱۶ اسفند سال گذشته تا ششم فروردین سال جاری ۱۱ میلیون و۷۵۳ هزار و ۷۴۸ نفر در مازندران اقامت کردند، افزود: شمار اقامت در شمین روز تعطیلات نوروز سال جاری یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۹۹۰ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: مسافران و گردشگران در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، هتل بیمارستان‌ها، هتل بوتیک سنتی، متل ها، خانه مسافر، اقامتگاه‌های موقت، تأسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی اسکان یافتند.

وی مجموع بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین راهی را ۸۱۵ مورد از آغاز ستاد تا چهارم فروردین اعلام و خاطرنشان کرد: از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر تا دوم فروردین سال جاری ۴۶ فقره تشویق، ۹۳ فقره تذکرات و ۳۰ مورد اخطار کتبی به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، توریستی، صنایع دستی و موزه از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر تا پنجم فروردین سال جاری را ۵ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۳۲۷ نفر اعلام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1112866

مهمترین اخبار ایران و جهان: