نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 10:56

آغاز عملیات اجرای پروژه بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهرستان شازند

شازند- نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرای پروژه بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهرستان شازند خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی بیغش صبح چهارشنبه در آئین آغاز عملیات پروژه بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهرستان شازند اظهار کرد: از حدود یک سال پیش پیگیری انجام شد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر دولت در استان ساخت این بیمارستان توسط پتروشیمی بود، تصریح کرد: از صفر تا ۱۰۰ این پروژه هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه نیاز است.

احمدی بیغش ادامه داد: این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی است و عملیات اجرایی ساخت آن با پیمانکاری پتروشیمی شازند آغاز می‌شود، همچنین وزارت بهداشت نیز وظیفه نظارتی، تأمین نیرو و تجهیزات پروژه را عهده دار خواهد بود؛ سهامدار عمده پتروشیمی نیز گروه توسعه ملی است.

وی اضافه کرد: ظرف ۴۸ ساعت ۴ هکتار زمین برای واگذاری برای ساخت بیمارستان به وزارت بهداشت از سوی شهرداری و شورای شهر انجام شد و این یک اقدام انقلابی بود و انتظار می‌رود پروژه ظرف ۲ سال آینده طبق وعده به بهره برداری برسد.

احمدی بیغش تاکید کرد: صنایع آلاینده بدترین وضعیت زیست محیطی را برای مردن ایجاد کرده اما به دلیل علاقه مردم به این نظام، مردم این سختی‌ها را تحمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان تنها متعلق به شازند نیست و مناطق اطراف نیز می‌توانند برای درمان از این بیمارستان استفاده کنند؛ از طرفی با توجه به حوادث آتش سوزی و حوادث کار که در صنایع بزرگ رخ می‌دهد نیاز است این بیمارستان دارای بخش سوانح و سوختگی نیز باشد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: از ۳۰ سال است که پتروشیمی به مردم خوراک آلایندگی داده که اکنون با این کار، این مضرات را جبران خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1185122

مهمترین اخبار ایران و جهان: