نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 15:34

مردمی سازی اقتصاد راهبرد برون رفت از مشکلات اقتصادی است

شیراز-نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: مهم‌ترین راهبرد برای خروج اقتصاد از وضعیت موجود بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری مردمی سازی اقتصاد با استفاده از ظرفیت دانشگاهیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: با نگاهی به بیانات مقام معظم رهبری طی سالیان اخیر متوجه خواهیم شد که ایشان تاکید ویژه‌ای بر مردمی سازی اقتصاد و بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت آحاد مردم دارند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: اگر بیانات مقام معظم رهبری در کشور محقق شده بود وضعیت اقتصاد و معیشت جامعه نه تنها دگرگون شده بود بلکه تمامی مشکلاتی جامعه نیز برطرف می‌شد زیرا ایشان با نگاه دقیقی که به مسائل دارند بیش از هر فردی در کشور از موضوعات آگاه هستند.

به گفته امام جمعه شیراز اقتصاد مقاومتی دارای زیر شاخه‌هایی است که مهم‌ترین آن موضوع مردمی سازی اقتصاد است البته در موضوع اقتصاد مقاومتی درون‌نگر و برون‌زا بودن نیز نقش حائز اهمیتی دارد.

آیت الله دژکام ادامه داد: دو محور مهمی که رهبری در سال ۱۴۰۲ مطرح کرده اند موضوعات مهار تورم و رشد تولید است که هر دو مؤلفه با مردمی سازی اقتصاد قابلیت تحقق دارند لازم به ذکر است که نیروی انسانی به عنوان اولین شاخص در علم اقتصاد معرفی شده که باید توانمند باشد.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی می‌توانند در این راستا نقش آفرین باشد و این نهاد مسأله مردمی سازی را وظیفه اصلی بداند و این مسیر اگر شروع شود تا پایان سال راه حل های اصولی کسب می‌شود.

امام جمعه شیراز یادآور شد: در مردمی سازی اقتصاد، دانشگاهیان نقش ویژه‌ای در این حوزه دارند و می‌توانند با ارائه طرح‌های اقتصادی شرایط برای برون رفت و هدایتگری علمی اقتصاد در کشور را فراهم کنند.

آیت الله دژکام افزود: حوزه علمیه فارس در هفته پیش رو میزبان همایش بزرگ ملی است و این همایش برای سومین بار در فارس برگزار خواهد شد که حرکتی ارزشمند برای توجه به وظایف فعلی حوزه انقلابی و زمینه سازی ظهور است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: جهاد تبیین به فرموده رهبری در برهه کنونی جز واجبات است و همگان باید این فریضه را به جا آورند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در دین اسلام به آن توجه ویژه ای شده موضوع دشمن شناسی است البته معاد، قیامت و حیات پس از مرگ ایمان داریم و به عنوان یک محور و اصل دینی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت الله دژکام افزود: تصویری که جهان غرب از زندگی پس از مرگ دارند تصویری است که هیچ پاسخ روشنی در آن نمی‌توان یافت اما این نگرش در اسلام کاملاً بر عکس با نگرش جهان غرب است و زندگی حقیقی در جهان آخرت به انسان نوید داده شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190322

مهمترین اخبار ایران و جهان: