نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 16:49

تورم ناشی از افزایش حقوق کارگران باید کنترل شود

نائین_امام جمعه موقت نایین گفت: گاهی پس از افزایش حقوق کارگران، شاهد افزایش تورم و نرخ اجناس هستیم و این امر باید توسط مسئولان کنترل شود چراکه تغییر نرخ تورم خلاف فرمایشات رهبر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین امیر شفیعی در نماز جمعه این هفته نائین با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) و بیان اینکه وهابیت با افکاری تحجرگرایانه و باطل، ظلم‌های بسیاری به اصل اسلام وارد کرده است، اظهار کرد: حاکم دین اگر از طرف خداوند نباشد، دین اسیر می‌شود و این در طول تاریخ قابل مشاهده است و وقتی دین در دست اشرار اسیر شد، از دو منظر عمل در دین از طریق هوای نفسانی و تبدیل دین به ابزاری برای استفاده از دنیا مورد سو استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به روایات مبنی بر اینکه مردم اسیر دنیا هستند، گفت: به فرموده امام حسین (ع)، مردم دور دین می‌چرخند تا زمانی که معیشت آنها بچرخد و زمانی که اینها گرفتار امتحانات الهی شوند و برخی مشکلات گریبان مردم را بگیرید، آن زمان مشخص می‌شود که دین داران اندک هستند.

امام جمعه موقت شهرستان نائین افزود: به فرمایش امیرالمؤمنین (ع) پابرجا بودن دین نیازمند پای کار بودن چهار دسته عالم، ثروتمند، جاهل و فقیر است زیرا مردم از این چهار دسته خارج نیستند و باید وظیفه خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: عالم باید با دانش خود، جاهل با رفع جهل و علم آموزی، ثروتمند با بخشش مال خویش در راه دین، نیازمندان و فقرا و فقیر با صبر خود بر فقر، دین را می‌توانند یاری کنند و پابرجا نگه دارند و هرکس به این امر اقدام کرد، سایر دسته‌ها نیز به پیروی از او به وظیفه‌اش عمل می‌کند.

شفیعی با بیان اینکه وظیفه ما در برپایی دین، تبلیغ دین و وجود مبلغان دین است، بیان کرد: اسلام مهمترین و مظلوم‌ترین دین است و کجاست آن آقایی که احیاگر نشانه‌های دین است و قرآن را زنده می‌کند؟.

وی در ادامه با اشاره به هفته کار و کارگر و ضمن تقدیر از کارگران زحمتکش، عنوان کرد: گاهی وقتی صحبت از افزایش حقوق کارگران می‌شود، ما شاهد تورم هستیم و این افزایش حقوق برای افزایش قدرت خرید کارگر است و پس از تورم، کارگر نمی‌تواند کنترل خرید داشته باشد.

شفیعی افزود: تغییر نرخ تورم خلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و باید در این موضوع تصمیمی گرفته شود که افزای افزایش حقوق کارگران با افزایش تورم برابر نباشد.

وی ادامه داد: نظر اسلام در این رابطه این است که عرق کارگر به هنگام غروب خشک نشده باید دستمزد او را پرداخت کرد و اکنون چطور برخی مسئولان چند ماه پیاپی حقوق کارگران را واریز نمی‌کنند؟، این مسئله بسیار ناراحت کننده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1174066

مهمترین اخبار ایران و جهان: