نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 10:04

مدیرعامل توزیع برق سمنان: تابستان نزدیک است، مصرف برق را کنترل کنید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: با توجه به نزدیک بودن فصل تابستان، مدیریت اوج بار اهمیت بسیاری داشته و دستگاه‌های اجرایی و مشترکان هر کدام باید به نوبه خود ایفای نقش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان صبح امروز در دیدار با فرماندار میامی بیان کرد: 9 درصد تأسیسات صنعت برق استان در این شهرستان قرار داشته و از آن استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود پنج درصد مصرف انرژی استان سمنان به شهرستان میامی اختصاص دارد، گفت: هم‌اینک بیش از ۸۰۰ کیلومتر شبکه 20 کیلوولت در این شهرستان وجود دارد و ۵۶۸ ایستگاه‌های توزیع برق با ظرفیت ۶۰ هزار کیلوولت آمپر نیز برای تغذیه برق اشتراک‌های شهرستان در مدار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به اینکه عملیات جایگزینی کابل خودنگهدار به جای شبکه سیمی در دستور کار این شرکت قرار دارد، افزود: شبکه فشار ضعیف هوایی سیمی بیش از ۷۰ درصد روستاهای این شهرستان به کابل خودنگهدار مبدل شده و در سال جاری نیز شبکه سیم مسی روستاهای تلوبین، گلستان، جودانه، کوهان، بکران، ابراهیم‌آباد، عباس‌آباد و محمدآباد کابلی می‌شود.

حسینی‌نژاد یادآور شد: با توجه به نزدیک بودن فصل تابستان، مدیریت پیک بار اهمیت بسیاری داشته و دستگاه‌های اجرایی و مشترکان صنعتی، تجاری، خانگی، کشاورزی و عمومی هر کدام به نوبه خود باید ایفای نقش کنند.

وی افزود: این شرکت برای عبور موفق از پیک بار، آمادگی خود را برای مشاوره رایگان در خصوص نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای مشترکان خانگی اعلام می‌دارد.

علیرضا آشوری، فرماندار میامی نیز در این نشست از تعامل بسیار ارزشمند صنعت توزیع برق استان در رسیدگی سریع به تقاضاها و بررسی مشکلات مردمی اظهار خرسندی و بیان کرد: نعمت برق، زیرساختِ زیرساخت‌ها محسوب می‌شود و همه باید در راستای استفاده بهینه از آن و مدیریت مصرف تلاش کنند.

وی در خصوص خدمت به‌هنگام توزیع برق در شهرستان میامی با توجه به پراکندگی و وسعت تشکر و از تعامل مدیریت توزیع برق شهرستان میامی با فرمانداری ابراز رضایت کرد.

پایان پیام/74001/ن/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1146966

مهمترین اخبار ایران و جهان: