نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 13:28

افزایش 60 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ در روزهای خاص

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: تبصره‌های مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی مربوط به موضوعاتی مانند شلوغی خطوط و مشکلات ترافیکی بوده و در این شرایط کرایه‌ها می‌تواند تا سقف ۶۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، امیر بیات‌ترک معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران  با اشاره به اعمال افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های شهر تهران بعد از عید سعید فطر گفت: فرمانداری تهران نسبت به مصوبه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی تغییراتی را در قالب نامه‌ای به شورای شهر تهران ارائه کرده است. متعاقباً شورای شهر این تغییرات را قبول کرده و در نهایت بر میانگین ۴۵ درصدی افزایش کرایه تاکسی‌ها در سال ۱۴۰۲ تاثیری نداشته است.

وی افزود: تبصره‌های مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی مربوط به موضوعاتی مانند شلوغی خطوط، زمان پیک سفر، شرایط آب و هوایی و .... بوده و در این شرایط کرایه‌ها می‌تواند تا سقف ۶۰ درصد افزایش پیدا کند. در واقع تغییراتی که فرمانداری تهران در خصوص مصوبه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی انجام داده در بخش تبصره‌های این مصوبه بوده است. بر مبنای این مصوبه و در بخش تبصره‌ها شهرداری مجاز بود تا سقف ۷۵ درصد نرخ تاکسی‌ها را در سال جاری افزایش دهد.

بیات ترک ادامه داد: فرمانداری با کاهش میزان سقف افزایش کرایه تاکسی‌ها این عدد را به ۶۰ درصد رسانده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1164366

مهمترین اخبار ایران و جهان: