نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 10:13

دستاوردهای معنوی ماه رمضان حفظ شود

امام جمعه گناوه گفت: دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان از جمله ارتباط با خدا، انس با قرآن، حضور در مساجد، کمک به نیازمندان، نوع دوستی و سایر دستاوردهای را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در گناوه با تبریک حلول ماه شوال و عید سعید فطر با به بیان روایات و احادیثی از ائمه و امامان (ع) در اهمیت این عید بزرگ مسلمانان اظهار داشت: عید فطر روز برگشت انسان به فطرت و سرشت خویش است و امروز روزی است که خداوند پاداش و جوایز روزه داران و مؤمنان را می‌دهد.

وی گفت: امام جمعه گناوه افزود: پرداخت زکات فطریه، مکمل روزه ماه رمضان و یکی از شرایط پذیرش روزه ماه مبارک رمضان از سوی خداوند است

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: امسال در شهرستان گناوه بنا بر تحقیق به عمل آمده بر اساس قوت غالب گندم و به ازای محاسبه شرعی سه کیلوگرم گندم میزان زکات فطریه برای هر نفر، ۶۰ هزار تومان تعیین شده است که مؤمنان و روزه داران می‌توانند به افراد مستحق پرداخت کنند.

دستاوردهای معنوی ماه رمضان حفظ شود

امام جمعه گناوه افزود: روزه داران فطریه خود را به افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد و فقرا، خانوارهای نیازمند پرداخت کنند.

امام جمعه گناوه افزود: در ماه مبارک رمضان عبادت و روزه داری‌ها برای رسیدن به تقوای الهی است و باید بکوشیم تا دستاوردها معنوی این ماه مبارک و ضیافت الهی و از جمله ارتباط با خدا و انس با قرآن، حضور در مساجد، کمک به نیازمندان، نوع دوستی و سایر دستاوردهای را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه سن ازدواج در جامعه بالا رفته است گفت: این امر به عوامل مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی و اشتغال بستگی دارد، اگر چه دولتمردان تلاش می‌کنند که مسکن و اشتغال را برای جوانان فراهم کنند.

دستاوردهای معنوی ماه رمضان حفظ شود

وی ادامه داد: در این زمینه خانواده‌ها از یک طرف و دولت نیز از طرف دیگر وظایفی بر عهده دارند که دولتمردان در حال تلاش در این زمینه هستند و خانواده‌ها نیز باید به امر کمک کنند.

امام جمعه گناوه گفت: خانواده‌ها و پدران و مادران باید به تشکیل خانواده و ازدواج جوانان کمک کنند و در امر مقدس ازدواج فرزندان خود که امر بسیار مهمی است سخت‌نگیری نکنند و از چشم بر چشمی پرهیز کنند.

دستاوردهای معنوی ماه رمضان حفظ شود

منبع: مهر
شناسه خبر: 1164022

مهمترین اخبار ایران و جهان: