نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 14:09

شوراباوری و حل مشکلات مردم در دستور کار شوراها و مسئولان باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: شوراباوری و حل مشکلات مردم در دستور کار شوراها و مسئولان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، مهدی رمضانی پیش از ظهر امروز  در جلسه بزرگداشت روز ملی شوراها در سقز، اظهار داشت: باید مباحث و اختلافات موجود بین شهرداری‌ها و شورای شهر طبق قانون بررسی و برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به جایگاه شورا در اسلام، تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از مصادیق مردم‌سالاری دینی هستند لذا شوراباوری و حل مشکلات مردم در دستور کار شوراها و مسئولان باشد.

وی همچنین از اهمیت قانون گفت و اذعان داشت: در صورتی که قوانین به نحو احسن رعایت شود، مشکلی در هیچ بخشی به وجود نمی‌آید.

رمضانی اضافه نمود: شورا نزیکترین نهاد قانونی به مردم است و بایستی از توان و ظرفیت شوراها در راستای حل مشکلات مردم بیشتر استفاده شود.

نام شورا با تصمیم‌سازی درست و خدمات ماندگار، مانا خواهد ماند

فرماندار سقز هم در این مراسم با اشاره به ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای در شهرها و روستاهای شهرستان، بر همفکری شوراها برای اتخاذ تصمیم‌ها و خدمات ماندگار تاکید کرد.

جعفر توان با بیان اینکه در شاخص‌های آسفالت راه روستایی، گازرسانی و آبرسانی، شاهد تحرک و ارتقای مناسب بوده‌ایم، عنوان کرد: بخشی از این اقدامات ناشی از تعامل و همفکری و تلاش مناسب شوراها با دستگاه های اجرایی و خدمات‌رسان بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه عمران شهری هم شوراها بایستی چون یک نهاد تصمیم‌ساز و نظارتی برای سازندگی زاد و بوم، بیش از گذشته تلاش کنند.

فرماندار سقز خواستار تلاش جدی شوراهای اسلامی روستا برای ارتقای شاخص‌های حوزه نوسازی منازل مسکونی از طریق تشویق به نوسازی و بازسازی و همچنین اجرای طرح هادی با مشارکت مردم شد.

وی با گرامیداشت روز ملی شوراها، خواستار برنامه محوری، استفاده از منابع مالی شفاف و پایدار در راستای پیشبرد امور شهر و روستا، دوری‌کردن از فساد اداری و اتحاد، اجرای طرح‌های ماندگار و عام‌المنفعه، تقویت جایگاه نظارتی و مدیریتی شورا است.

در این مراسم از شوراهای شهر و روستای سقز تجلیل شد.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183222

مهمترین اخبار ایران و جهان: