نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 15:21

۹۰۰ دستگاه آمبولانس به تجهیزات هلال احمر اضافه می‌شود

زنجان-معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس جمعیت هلال احمر از برنامه خرید ۹۰۰ دستگاه آمبولانس در سال جاری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار مهر، نامدار عبدالهیان، ظهر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، اظهار کرد: در جنگ جهانی دوم پس از تخریب کشور ژاپن، مردم این کشور با هم عهد بستند تا کشور خود را به سرعت بازسازی کنند و این موضوع اهمیت نیروی انسانی را برجسته می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه هر کشوری از سه سرمایه منابع فیزیکی، نیروی انسانی و منابع طبیعی بهره می‌برد، ابراز کرد: ۸۰ درصد پویایی، رونق و توسعه هر کشوری وابسته به نیروی انسانی، ۲ درصد شرایط طبیعی و ۱۸ درصد مربوط به شرایط فیزیکی آن است.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این جمعیت به لحاظ نیروی انسانی ضعف هایی دارد، تصریح کرد: رفع این مشکل باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد تا نیروی‌هایی با دانش علمی داشته باشیم.

وی ارزش‌مداری، مردمی و بین‌المللی بودن را از ویژگی‌های منحصر به فرد این جمعیت دانست و گفت: هلال احمر مسئولیت‌های بزرگ و ارزشمندی دارد و تکریم انسان‌ها، ایجاد صلح پایدار، کاهش آلام بشری و کمک به سلامت انسان‌ها از وظایف این جمعیت است.

عبدالهیان با اشاره به اینکه اقدامات این جمعیت در راستای آموزه‌های دینی انجام می‌شود، بیان کرد: در هر عرصه‌ای که مردم پای کار باشند موفقیت‌ها در آن چشمگیر و غیرقابل مقایسه با دیگر امور است و ۱۰۰ درصد فعالیت‌های جمعیت هلال احمر نیز مردمی بوده و با اعتقادات و باورهای عمیق آنها عجین شده است.

وی بر لزوم برنامه‌محور بودن جمعیت هلال احمر برای ارتقای فعالیت‌ها تاکید کرد و افزود: به همین منظور برای اولین بار در این نهاد، معاونت برنامه‌ریزی شکل گرفته است که در حال نوشتن برنامه‌های راهبردی جمعیت هلال احمر هستیم و این امر مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با اشاره به لزوم توسعه اختصاص بودجه برای نوسازی تجهیزات این جمعیت عنوان کرد: ناوگان این جمعیت فرسوده است و سال گذشته ۳۵۰ دستگاه آمبولانس خریداری و به آن افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز خرید ۹۰۰ دستگاه آمبولانس در دستور کار قرار دارد، بیان کرد:: امسال بیشتر از سال‌های گذشته بر تجهیز و به روزرسانی خودروهای نجات تأکید شده است.

عبدالهیان تقویت شبکه امداد و نجات را از دیگر برنامه‌های در دستور کار جمعیت هلال احمر کشور خواند و افزود: میانگین جهانی رسیدن نیروهای امداد و نجات بر سر صحنه ۱۳ دقیقه است که باید به این زمان دست یابیم چراکه تاخیر در این امر ممکن است به قیمت از دست رفتن جان هم وطنان تمام شود.

در این مراسم، حکمت الله هاشمی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان معرفی و از خدمات سید قاسم موسوی مدیرعامل قبلی این جمعیت قدردانی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138022

مهمترین اخبار ایران و جهان: