نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 19:09

هشدار؛ وقوع تندباد از امشب در استان بوشهر/ گردشگران به مکان‌های امن بروند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: باتوجه به اعلام ستاد بحران استان مبنی بر افزایش شدت باد از مسافران و شهروندان درخواست می‌شود از سواحل و نقاط حادثه خیز دوری کنند و به کمپ‌ها و محل‌هایی که پیش بینی شده است بروند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی استان بوشهر، عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به اعلام ستاد بحران استان مبنی بر افزایش شدت باد، تندباد لحظه‌ای، کاهش شدید دمای هوا و رگبارهای پراکنده در برخی نقاط از مسافران و شهروندان درخواست می‌شود از سواحل و نقاط حادثه خیز دوری کنند و به کمپ‌ها و محل‌هایی که پیش بینی شده است بروند.

وی با اشاره به اینکه این شرایط جوی از اواخر وقت امروز در استان حاکم خواهد بود و تا روز دوشنبه ادامه دارد، افزود: با هماهنگی‌هایی که انجام شده حسینه‌ها، مساجد، خوابگاه‌ها وسالن‌های ورزشی برای اسکان مسافران پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر ادامه داد: پیش‌بینی شده است که شدت باد و توفان در طول روز تا ۸۰ کیلومتر نیز افزایش یابد و هم‌چنین طی این روزها تردد کشتی، لنج و قایق در سطح دریا ممنوع است. هم‌چنین شهرداری‌های استان موظف هستند سازه‌های غیر ایمن را در سطح شهر‌ها جمع آوری کنند تا مشکلی برای شهروندان و مسافران ایجاد نکند‌.

این مقام مسئول اعلام داشت: محل های پیش‌بینی شده برای اسکان مسافرین نوروزی توسط ستاد بحران استان در شهر دیلم، سالن شهید ناطق زاده، سالن خلیج فارس و سالن شهدای خلیج فارس در مجموعه ورزشی شهید بهشتی، خیابان شریعتی جنوبی، روبه روی آرامگاه شهر است.

وی ابراز داشت: محل اسکان در شهرستان بوشهر نیز سالن بدمینتون شهید بهشتی، سالن شهید صدوقی روبروی ستاد نماز جمعه، سالن حجاب واقع در شکری چهارراه توحید، سالن خانه هندبال عاشوری روبروی شیشه‌بری خاجی کوچه سوپرگل است و در شهرستان دشتی، شهر کاکی سالن ورزشی شهدا واقع در استادیوم پوریای ولی، شهر بادوله سالن ورزشی شهید رحیم کمالی کنار استادیوم ورزشی است.

سجادی‌منش گفت: محل اسکان در شهر خورموج، خوابگاه ورزشکاران و سالن‌های مهدوی و الزهرا واقع در استادیوم تختی، در شنبه سالن ورزشی مهر، سالن ورزشی باغان، سالن ورزشی شهدا روستای عربی ودر شهرستان کنگان، خوابگاه ورزشکاران و سالن یک هزار و 500 نفره مجموعه ورزشی شهدا خیابان ورزش، سالن بزرگ کوثر و امام خمینی بلوار امام نبش خیابان معلم و سالن بزرگ بنک بلوار اصلی کنار شهرداری است.

این مقام مذکور ابلاغ کرد: محل اسکان در شهرستان تنگستان؛ تمای سالن‌های ورزشی در روستای گورک کله بندی، گرگور، جائینک، محمد عامری، رستمی، بوالخیر، باغک شمال ، عالی حسینی، بنه گز و سالن‌های ورزشی شهر اهرم، شهر آباد و شهر دلوار و در شهرستان گناوه؛ روستای محمد صالحی سالن ورزشی (ورودی روستا)، بندر ریگ سالن نفت بلوار غدیر قبل از میدان امام حسین سمت چپ اداره ورزش و جوانان، سالن حوادث چهاراه ورزش اداره ورزش و جوانان گناوه و سالن‌نفت (گناوه خیابان‌فضیلیت ‌کنار مدرسه رسول اکرم) می‌باشد.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1119866

مهمترین اخبار ایران و جهان: