نیوز سیتی!
05 فروردین 1402 - 21:58

ورودی پرونده‌های دستگاه قضایی زنجان هشت درصد کاهش یافت

زنجان-رئیس کل دادگستری زنجان گفت: در سال گذشته ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان هشت درصد و موجودی پرونده‌های محاکم زنجان هفت درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در دیدار نوروزی شورای قضایی استان با نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه استان سال گذشته در ایجاد صلح و سازش پرونده ها در کشور رتبه برتر را کسب کرد، افزود: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان و با استفاده از ظرفیت های همیاران صلح و نهادهای مردمی در سازش پرونده ها استان توفیقات خوبی داشتیم و امیدواریم در سال جاری شاهد افزایش سازش ها باشیم.

وی به اهتمام دستگاه قضایی استان در ارتباط با تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب (مهار تورم و رشد تولید) نامگذاری شده، اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروز به ویژه در ارتباط با تصادفات از ۲۹ اسفند تا پنجم فروردین سال جاری ۵۲ فقره پرونده در دستگاه قضایی استان تشکیل و رسیدگی شد.

رئیس کل دادگستری زنجان از اجرای دقیق برنامه حضور مقامات قضایی استان زنجان در مساجد و ملاقات بی واسطه با مردم در سال جاری خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری دیدار مسوولان قضایی استان با قوت بیشتر در مساجد و مصلاهای استان در طول سال و در مناسبت های خاص برگزار خواهد شد که حضور در مساجد در ماه مبارک رمضان از جمله این برنامه هاست.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز با تبریک سال جدید و بهار قرآن، گفت: گزارش خوب و دلگرم کننده رئیس کل دادگستری استان از اجرای برنامه ها و اقدامات موثر در سال گذشته جای تقدیر و خداقوت دارد.

آیت الله علی خاتمی خاطرنشان کرد: حضور مسئوولان قضایی در مساجد و مصلاها موجب رضایت مندی مردم شده و اقدامی ارزشمند است.

وی همچنین بر اجرای دقیق فرمایش مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید و تحقق شعار سال در جهت رفع موانع تأکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1109966

مهمترین اخبار ایران و جهان: