نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 20:43

3 اولویت مهم دستگاه قضایی سمنان در سال 1402

رئیس کل دادگستری استان سمنان، سه اولویت مهم پیش روی دستگاه قضایی استان را در این استان در سال جاری تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در نشست با مسئولان قضایی محاکم تجدیدنظر دادگستری استان سمنان در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری کل استان، ضمن تبریک سال ۱۴۰۲ و حلول ماه مبارک رمضان، به سه اولویت مهم پیش روی دستگاه قضایی استان به‌عنوان سرفصل‌های کلیدی اشاره کرد.

وی افزود: از وظایف مسؤولان قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شنیدن و رفع نیازهای مردم است که نتیجه آن انجام امور همراه با کیفیت و گذر از کمیت برای جلب رضایت مردم است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اتقان (قطعیت) آرا را از شروط کسب رضایت مردمی دانست و با ارائه راهکارهایی گفت: مشاهده می‌شود دقت در روند ثبت پرونده‌ها در سامانه سمپ از سوی دفاتر نیاز به نظارت جدی دارد و با احصای نقاط ضعف شعبه‌های بدوی و تذکر لازم، آرای قضایی قطعی با دقت جامع و کاملی صادر شود تا با ختم رسیدگی از افزایش نقض آرا و درخواست‌های تجدیدنظرخواهی جلوگیری شود.

عبداللهی ادامه داد: کاهش ورود دعاوی سومین برنامه دستگاه قضایی است که با استقرار صلح‌یاران و اعضای شورای حل اختلاف باتجربه و کارآزموده در دفاتر خدمات قضایی به‌عنوان گذرگاه ورودی دعاوی به مراجع قضایی علاوه بر افزایش صلح و سازش با ارشاد قانونی از طرح بی‌دلیل و غیرموجه دادخواست‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: هر چه قدر نظارت‌ها جدی و مؤثرتر باشد، کیفیت خدمت‌رسانی به مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و درنهایت جلب رضایت خداوند افزون‌تر خواهد بود. این نظارت‌ها به‌گونه‌ای نیست که تلاش‌های کارکنان دستگاه قضا نادیده گرفته شود.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1121722

مهمترین اخبار ایران و جهان: